تکنیک عکاسی با فلاش در شب : روشن نمودن سوژه و پس زمینه منظره شهری

لنز EF-M 32mm F1.4 STM
نقد و بررسی لنز Canon EF-M 32mm F1.4
فوریه 20, 2019
روش انجام تکنیک نقاشی با نور با دوربین canon EOS R
مارس 2, 2019
نمایندگی کانن

نمایندگی کانن – عکاسی در شب با استفاده از پس زمینه نورهای به دست آمده از پس زمینه ای

با منظره فضاهای شهری ؛ یک موقعیت برای ایجاد عکس هایی خاطره انگیز می باشد .

اما در هر صورت دستیابی به یک حالت تعادل در روشنایی و نوردهی به سوژه و روشن نمودن پس زمینه ؛ به آسانی انجام پذیر نخواهد بود .

در ادامه این مطلب به بیان یک تکنیک می پردازیم که با استفاده از آن

به راحتی می توان عکاسی پرتره را با پس زمینه مناظر شهری

در زمان های شب به راحتی می توان انجام داد .

سینک سرعت پایین

بسیاری از عکاسان در زمان استفاده از یک فلاش خارجی بر روی بدنه دوربین ؛

استفاده از مود اولویت دیافراگم ( AV ) را ترجیح می دهند .

به طور خاص در شرایط عکاسی در محیط های کم نور ؛

در حالت استفاده از مود اولویت دیافراگم ؛ تنها گزینه دیافراگم برای تنظیم

در اختیار کاربر قرار دارد و سرعت شاتر به صورت خودکار تنظیم می شود .

در این شرایط ؛ تنها چند نکته معدود وجود دارند که به همراه فلاش باید به آنها توجه نمود .

در این موقعیت اگر از سرعت شاتر پایین تر از حد نرمال به وسیله دوربین استفاده شود ؛

اقداماتی را در جهت جلوگیری از نمایش لرزش دست ؛ باید انجام داد .

اگر سوژه در فاصله ای ثابت از دوربین قرار بگیرد ،

با استفاده از مود های نورسنجی “Spot metering” یا “Partial metering”

مقدار نوردهی مورد نیاز بر آن را به صورت صحیح می توان به دست آورد .

استفاده از قفل حالت نوردهی نیز یک مکانیزم مطمئن برای عدم تغییر خروجی نور فلاش خواهد بود .

نمایندگی کانن

عدم همسانی روشنایی سوژه و پس زمینه

دوربین ؛ با استفاده از مود نورسنجی TTL ، قادر به تشخیص

نور مورد نیاز برای روشن نمودن پس زمینه می باشد .

بنابراین در این شرایط با افزایش مقدار خروجی نور فلاش ؛

سعی در جبران کمبود نور می نماید . در این حالت سوژه مورد عکاسی دچار نوردهی بیش از اندازه خواهد شد .

نمایندگی کانن

سینک فلاش سرعت پایین

از آنجا که نور فلاش قادر به روشن نمودن تنها یک محدوده بسیار کوچک است ؛

از این روی احتمال پر نور شدن سوژه بسیار زیاد است .

در تصویر بالا از جبران نوردهی به میزان EV-0.7 استفاده شده است .

در مود اولویت دیافراگم ؛ با پایین آوردن سرعت سینک فلاش ؛

مود TTL پس زمینه را بسیار تاریک و نوردهی به سوژه را افزایش می دهد .

برای از بین بردن این حالت ؛ جبران نوردهی دوربین را در حالت مثبت قرار داده

و جبران نوردهی با فلاش را در حالت منفی قرار دهید .

این تکنیک موجب تطابق در نوردهی به سوژه و نور موجود در پس زمینه سوژه خواهد شد .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *