روش های عکاسی از ستارگان با دوربین کانن EOS R

نمایندگی دوربین کانن

برای عکاسی از آسمان و ستاره ها در زمان های شب ؛ دستیابی به بهترین حالت های نوردهی بسیار سخت و دشوار است و در شرایطی که حتی محیط اطراف عکاسی به  سختی دیده می شوند ؛ ترکیب بندی و فوکوس بر ستارگان ؛ امری تقریبا غیر ممکن خواهد بود .

استفاده از دوربین کانن EOS R عکاسی در این شرایط را آسان تر می نماید . در این مقاله ؛ برخی از نکاتی را مورد اشاره قرار می دهیم که قابلیت های دوربین کانن EOS R در زمان عکاسی از ستارگان و آسمان شب را بیان میدارند .

نمایندگی دوربین کانن

دلایل عالی بودن دوربین کانن EOS R برای عکاسی از ستارگان

1 – ویزور الکترونیکی

در شرایط و محیط های تاریک ؛ ویزور الکترونیکی به شما کمک می کند تا به خوبی ببینید و ترکیب بندی را به راحتی انجام دهید و برای آن دسته از افرادی که به عکاسی با ویزور علاقمند هستند , این یک گزینه بسیار عالی برای عکاسی در شرایط کم نور به شمار می آید . اطلاعاتی که در ویزور الکترونیکی نمایش داده می شوند ؛ دقیقا همان اطلاعات موجود در صفحه نمایش LCD در حالت نمای زنده هستند و حتی پیش نمایش حالت نوردهی را در ویزور الکترونیکی این دوربین می توان مشاهده نمود .

2 – لایو ویو ( نمای زنده )

صفحه نمایش ال سی دی دوربین کانن EOS R بازشونده و چرخان می باشد . بنابراین به راحتی می توان دوربین را به سمت آسمان گرفته و با استفاده از حالت های مختلف صفحه نمایش ؛ بهترین کادر بندی و زاویه دید را به دست آورد .

 

3 – وزن کمتر بر روی سه پایه :

برای عکاسی از ستارگان , محکم و بدون لرزش بودن سه پایه ؛ اهمیت بسیار کلیدی دارد . دوربین کانن EOS R به دلیل وزن سبک تر و حجم کمتر ؛ یک گزینه بسیار مطلوب برای قرار گیری بر روی سه پایه های عکاسی به شمار می آید .

استفاده از اتوفوکوس برای ثبت ستاره های چشمک زن :

تصویر بالا در یک محیط سرد و کوهستانی و کاملا تاریک به ثبت رسیده است . از اتوفوکوس تک نقطه ای استفاده شده است و نقطه فوکوس بر روی یکی از ستارگان قرار داده شده است و از یک فیلتر نرم برای حذف نور های اضافه ستارگان اطراف ؛ استفاده نمودیم . استفاده از فیلتر موجب می شود تا ستاره ها بزرگتر و روشن تر دیده شوند .

نمایندگی دوربین کانن

با دوربین EOS R ؛ فوکوس دستی تنها گزینه نیست :

روش معمول برای ثبت یک عکس شبیه به عکس بالا آن است که در حالت نمای زنده ؛ بزرگنمایی کامل انجام داده و فوکوس را به صورت دستی و با چرخاندن حلقه فوکوس تنظیم نماییم . اما در هر صورت در زمان استفاده از این روش ؛ دقیق دقیق ناحیه مورد فوکوس کمی دشوار و وقت گیر می باشد .

اما با استفاده از قابلیت های فوکوس دهی دوربین کانن EOS R دستیابی به فوکوس در عکاسی از ستارگان بسیار سریع و به صورت آسان قابل انجام می باشد .

نمایندگی دوربین کانن

سه تکنیک کلیدی برای استفاده از اتوفوکوس برای عکاسی از ستارگان :

1 – پر نور ترین ستاره را برای اتوفوکوس پیدا کنید .

حتی در دیافراگم f/2.8  ؛ اتوفوکوس قادر به تشخیص ستارگان می باشد . ستاره ها را بر اساس میزان بزرگی آنها دسته بندی نمایید. ستاره ها هر اندازهکه بزرگتر باشند ؛ کم نور دیده می شوند .

نکته : انجام اتوفوکوس بر روی ستاره هایی که دارای نور قرمز رنگ هستند , کمی دشوار تر خواهد بود .

نمایندگی دوربین کانن

2 – از یک لنز سریع استفاده کنید .

هز اندازه دیافراگم لنز بزرگتر باشد ؛ انجام اتوفوکوس در محیط های تاریک و کم نور آسانتر خواهد بود . بهترین حالت دیافراگم ؛ برای اتوفوکوس در محیط های کم نور ؛ f/2.8 می باشد .

نمایندگی دوربین کانن

3 – از حالت بزرگنمایی در ویزور استفاده کنید .

انجام بزرگنمایی بر روی نقطه فوکوس به شما کمک می کند تا به راحتی و به صورت دقیق ناحیه مورد فوکوس را شناسایی کنید . بزرگنمایی نقطه فوکوس در هر دو حالت ویزور و ال سی دی قابل انجام می باشد .

 

 

۵
از ۵
۲۱ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها