نقد و بررسی دوربین کانن Canon EOS 250D

 

دوربین کانن Canon EOS 250D یکی از آخرین دوربین های این کمپانی در رده دوربین های DSLR فوق العاده کم حجم به شمار می آید . در این دوربین از یک سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C استفاده شده است که به وسیله یک سیستم اتوفوکوس دقیق و با کاربری آسان نیز همراهی می شود .

نمایندگی دوربین کانن

دوربین کانن Canon EOS 250D را نه تنها یک دوربین دوست داشتنی برای شروع عکاسی باید به شمار آورد بلکه در هر صورت این یک دوربین با امکانات عالی برای عکاسی در هر شرایط نیز به شمار آورده میشود . ویژگی های اصلی دوربین کانن Canon EOS 250D عبارتند از :

 

سنسور 24MP APS-C به همراه سیستم اتوفوکوس Dual Pixel مبتنی بر سنسور

ویزور اپتیکال به همراه سیستم اتوفوکوس ثانویه 9 نقطه ای

قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K

صفحه ال سی دی لمسی کاملا چرخان

دارای حالت راهنما برای عکاسان مبتدی

قابلیت اتصال با وای فای و بلوتوث برای انتقال تصاویر و کنترل دوربین

طول عمر باتری برای 1070 عکس در حالت عکاسی با ویزور

طول عمر باتری برای 320 عکس در حالت عکاسی با نمای زنده

نمایندگی دوربین کانن

با وجود اینکه Canon EOS 250D را یک دوربین DSLR بسیار کوچک و سطح مبتدی می دانیم اما بسیاری از ویژگی ها و امکانات به کار رفته در آن ، ویژگی های پیشرفته ای هستند که پیش از این در دوربین های میرورلس سری M از کمپانی کانن مشاهده نموده ایم .

 

ویژگی های مهم

 

امروزه تقریبا تعداد زیادی از دوربین های DSLR در رده APS-C وجود دارند که تصاویر نسبتا خوبی را ارایه می دهند . اما دوربین کانن Canon EOS 250D دارای برخی از ویژگی های منحصر به فرد است که موجب تمایز آن با سایر دوربین های مشابه خواهد شد .

نمایندگی دوربین کانن

حالت راهنما :

در دوربین کانن Canon EOS 250D یک مود یا حالت راهنما وجود دارد که مشابه آنرا پیش از این در دوربین قدیمی تر اما پیشرفته تر Canon EOS 800D مشاهده نموده ایم . این مود ؛ یک رابط کاربری اسان و قوی برای آن دسته از افرادی است که به تازگی شروع کار با دوربین را انجام داده و در زمینه عکاسی تجربه چندانی ندارند .

مود اتوماتیک هوشمند دوربین در بسیاری از موارد به افراد کمک می کند تا بدون نیاز به هرگونه تنظیمات بیشتر ، در ساده ترین شکل ممکن یک تصویر را به دست بیاورند . در زمان استفاده از این مود به هیچ نوع دانش عکاسی و نوردهی به دوربین نیاز نمی باشد . اما بسیاری از افرادی که به صورت جدی وارد دنیای عکاسی می شوند تمایل دارند تا در رابطه با نحوه عملکرد دوربین اطلاعاتی را به دست بیاورند . دوربین کانن  Canon EOS 250D با برخورداری از این رابطه کاربری آسان درک نسبتا کاملی از نحوه نوردهی و عملکرد خود را در اختیار افراد قرار می دهد .

نمایندگی دوربین کانن

ویزور اپتیکال

ویزور اپتیکال دوربین کانن Canon EOS 250D ممکن است کمی کوچک به نظر برسد اما در بسیاری از سبک های عکاسی قرار دادن دوربین در مقابل چشم به کاربر کمک می کند تا در شرایط دوربین بر روی دست از قدرت بیشتری در ترکیب بندی و کادر بندی تصاویر خود برخوردار باشد . در زمان استفاده از ویزور اپتیکال این دوربین ؛ یک سیستم اتوفوکوس مجزا از اتئفوکوس صفحه نمایش مورد استفاده قرار می گیرد . این یک سیستم اتوفوکوس پایه با 9 نقطه فوکوس است که امکان تعیین نقطه فوکوس در طول فضای مورد کادر بندی را فراهم می آورد .

 

نکته قابل توجه در زمان عکاسی با ویزور این دوربین آن است که در این شرایط دوربین نیروی بسیار کمتری را مورد استفاده قرار میدهد و از این جهت با هر مرتبه شارژ باتری ؛ تعداد زیادتری عکس را می توان به دست آورد .اما در هر صورت یکی از بزرگترین مشکلاتی که در زمان عکاسی با ویزور اپتیکال وجود دارد آن است که این ویزور فاقد قدرت پیش نمایش تصاویر است و بعد از ثبت هر عکس , برای مشاهده آن به ال سی دی دوربین باید مراجعه نمود .

نمایندگی دوربین کانن

وای فای و بلوتوث

بسیاری از دوربین های پیشرفته امروزی برای اشتراک گذاری و انتقال تصاویر امکاناتی را در اختیار کاربر قرار می دهند و بنابراین تعجبی نخواهد داشت که در دوربین کانن Canon EOS 250D نیز امکانات وای فای و بلوتوث کم مصرف را برای انتقال تصاویر به دستگاه ها و تلفن های هوشمند در اختیار داشته باشیم .

نمایندگی دوربین کانن

نتیجه گیری

دوربین کانن Canon EOS 250D را به طور کلی یک دوربین کوچک و کم حجم با امکانات و کیفیت مطلوب به شمار می آوریم . این یک دوربین انعطاف پذیر است که عکاسی از طریق ویزور اپتیکال و یا عکاسی بااستفاده از حالت نمای زنده ( Live View  ) را به آسانی در اختیار کاربر قرار می دهد . حتی برای آن دسته از افرادی که به عکاسی با ویزور علاقه ای ندارند ؛ حالت نمای زنده ؛ تجربه ای شبیه به حالت کار با دوربین های میرورلس ( بدون آینه ) را در اختیار آنها قرار می دهد .

دوربین کانن Canon EOS 250D را یکی از بهترین دوربین ها برای فیلمبرداری نیز باید محسوب نمود . در صورتی که پیش از این به فیلمبرداری با گوشی موبایل علاقمند بوده اید ؛ گریپ بدنه خوش دست و کیفیت نسبتا بالای تصاویر این دوربین شما را متعجب خواهد نمود . البته این یکی از بهترین دوربین ها برای فیلمبرداری از صحنه های ورزشی یا صحنه های بسیار پر تحرک به شمار نمی آید اما در هر صورت با برخورداری از حالت های راهنما و مود های خودکار به کاربران کمتر مجرب کمک می کند تا بتوانند فیلم هایی نسبتا قابل قبول را به دست بیاورند .

 

دوربین کانن Canon EOS 250D یکی از بهترین گزینه های قابل انتخاب برای آن دسته از افرادی است که تمایل دارند تا به صورت جدی وارد دنیای عکاسی شوند . این دوربین به کاربر خود اجازه می دهد تا از سیستم فوکوس و نورسنجی و نوردهی دوربین اطلاعات کاملی را به دست بیاورد. همچنین انواع مود های خودکار که بر اساس نوع سوژه های مورد عکاسی مورد استفاده قرار میگیرند نیز آموزش های لازم را در اختیار کاربران قرار می دهد . این یک دوربین با کاربری آسان ؛ با قدرت ثبت فیلم و تصاویر با کیفیت است و از سیستم اتوفوکوس نسبتا پیشرفته و پرقدرتی برخوردار است. همچنین امکان اشتراک گذاری  تصاویر با دستگاه های جانبی و تلفن های هوشمند نیز به کاربران اجازه می دهد تا عکس و فیلم های ثبت شده با آن را به آسانی با تلفن های هوشمند و یا شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند .

 

منابع :

نمایندگی دوربین کانن

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها