آیا دوربین کانن Canon EOS 200D برای شروع عکاسی دوربین خوبی است ؟

دوربین EOS 200D  به عنوان کوچک‌ترین دوربین DSLR در مجموعه  محصولات EOS Canon، به عنوان یک جانشین برای مدل قدیمی تر EOS 100D که در سال 2013 عرضه شد، دارای فناوری‌هایی است که مشابه آنها را  در جدیدترین دوربین‌های Canon EOS میتوان مشاهده نمود و از جمله این فناوری های جدید سیستم  Dual Pixel CMOS AF و پردازشگر تصویر DIGIC 7 به ستون اصلی دوربین‌های EOS تبدیل شده‌اند. در این مقاله به بررسی دقیق 4 مورد از این ویژگی ها می پردازیم.

نمایندگی دوربین کانن

EOS 200D با مانیتور با زاویه متغیر و اتصال Wi-Fi، یک دوربین ابتدایی وسوسه انگیز است.

در دنیایی که دوربین‌های DSLR سطح پایه معمولاً با مدل‌های جدیدتر در بازه زمانی کوتاه 1 تا 2 ساله جایگزین می‌شوند، دوربین قدیمی تر کانن EOS 100D به دلیل سلطنت طولانی مدت چهار ساله خود به عنوان یکی از محبوب‌ترین مدل‌های ابتدایی از آن زمان متمایز شد. دوربین کانن EOS 200D  به عنوان جایگزین مدل قدیمی تر در مسیر سلف خود به عنوان یک دوربین DSLR که پتانسیل تصویربرداری تقریباً شبیه به یک دوربین میان رده، حتی در یک دوربین کامپکت، را در خود جای داده است.

سنسور تصویر CMOS در EOS 200D دارای 24.2 مگاپیکسل است که نسبت به 18.0 مگاپیکسل موجود در مدل قدیمی  EOS 100D افزایش زیادی داشته است. فوکوس خودکار این دوربین در حین زمان های  تصویربرداری Live View وعده می دهد که با استفاده از Dual Pixel CMOS AF بسیار سریعتر از قبل عمل می کند و بهبود ویژگی های فیلمبرداری در این مدل ، جذابیت EOS 200D را به عنوان یک دوربین توانمند در زمان های فیلمبرداری افزایش می دهد. پردازشگر تصویر این دوربین، «مغز» پشت عملیات آن بوده و از جدیدترین سیستم DIGIC 7 کانن استفاده می‌کند و دستیابی به توانایی‌های پردازشی قدرتمندتری را تضمین می‌کند.

از نظر برقراری اتصال بدون سیم ،باید توجه داشته باشیم که دوربین کانن  EOS 200D از قابلیت های اتصال با  Wi-Fi، NFC و بلوتوث پشتیبانی می کند. در این میان مورد دوم، به ویژه، ارتباط ثابتی بین دوربین و گوشی هوشمند فراهم می‌کند، به طوری که می‌توان از یک گوشی هوشمند برای راه‌اندازی دوربین و انتقال تصاویر حتی در زمانی که دوربین خاموش است، استفاده کرد.

مانیتور LCD پشتی با زاویه دید متغیر در هنگام عکاسی تطبیق پذیری بالایی را ارائه می دهد و قابلیت صفحه نمایش لمسی نیز با Dual Pixel CMOS AF مطابقت فوق العاده ای دارد. برای تصویربرداری با استفاده از منظره یاب اپتیکال، پوشش منظره یاب اپتیکال و نقاط فوکوس خودکار از EOS 100D پیروی می کند، اما سرعت عکاسی پیوسته به 5 فریم در ثانیه افزایش یافته است.

در زیر به بررسی دقیق 4 ویژگی کلیدی این دوربین می پردازیم.

نمایندگی دوربین کانن

1. مانیتور LCD پشتی دوربین

EOS 200D دارای یک نمایشگر LCD چرخان است که تنوع صحنه‌هایی را که می‌توانید عکس‌برداری کنید بسیار افزایش می‌دهد. برخلاف صفحه‌نمایشهای شیب‌دار، وجود این  زاویه دید متغیر به شما امکان می‌دهد بدون توجه به اینکه دوربین را در جهت افقی یا عمودی نگه داشته‌اید، عکس‌هایی با زاویه دید از بالا و پایین بگیرید. امکان به دست آوردن عکس های سلفی نیز در این دوربین به وجود آمده است . تنظیمات پیش‌فرض نمایش منو این دوربین در حالت "Guided" است که یک رابط کاربری ساده و قابل درک برای هنرجویان مبتدی در عکاسی را  فراهم می‌کند. کاربران جدید می توانند با استفاده از راهنمای مبتنی بر گرافیک و توضیحات، با ویژگی های داخلی دوربین خود آشنا شوند.

نمایندگی دوربین کانن

2. سیستم AF

Dual Pixel CMOS AF

 دوربین کانن EOS 200D به سیستم Dual Pixel CMOS AF مجهز است، که در آن هر پیکسل موجود بر روی حسگر دوربین  قادر به انجام دو عملکرد است: گرفتن نور برای اهداف تصویربرداری، و انجام تشخیص AF تشخیص اختلاف فاز موجود در سطح تصویر. این قابلیت فوکوس خودکار با سرعت بالا در ناحیه ای که 80 درصد (افقی و عمودی) صفحه LCD را پوشش می دهد، عمل می کند. در نتیجه، در دوربین کانن EOS 200D، فوکوس خودکار در حین تصویربرداری با نمای زنده به همان سرعتی است که در دوربین‌های DSLR متوسط به بالا شاهد آن می باشیم.

نمایندگی دوربین کانن

3. کیفیت تصویر

بهبود کیفیت تصویر با DIGIC 7

EOS 200D نه تنها از نظر عملکرد، بلکه از لحاظ کیفیت تصویر، به ویژه در زمینه هایی مانند قابلیت های تشخیص سوژه و سرعت پردازش، ردیابی فوکوس خودکار و کاهش نویز با سرعت ISO بالا، پیشرفت های عمده ای در عملکردهای  کلی  خود دارد.

نمایندگی دوربین کانن

4. اتصال بی سیم

اتصال مداوم با تلفن هوشمند، حتی در صورت خاموش بودن

فناوری کم مصرف بلوتوث امکان برقراری ارتباط ثابت و کم مصرف بین دوربین و تلفن هوشمند را حتی در صورت خاموش بودن آن ارایه  می‌دهد. این امر بدان معناست که در صورت نیاز به انتقال عکس، حتی نیازی به لمس دوربین خود ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از طریق برنامه Camera Connect گوشی هوشمند (قابل دانلود رایگان) این عمل را آغاز کنید و اتصال به طور خودکار از بلوتوث به Wi-Fi تغییر می کند تا انتقال آسان شود.

اتصال از طریق Wi-Fi و بلوتوث با گوشی هوشمند یا دستگاه کنترل از راه دور سازگار امکان پذیر است. در زمان کار با دوربین کانن EOS 200D، می توانید انتخاب کنید که وقتی دوربین خاموش است، اتصال بلوتوث را فعال/غیرفعال کنید.

 

تهیه و تنظیم : ایده‌آل دوربین - نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش کانن در ایران

 

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها