روشهای ایجاد رنگ بر روی سایه ها با استفاده از طلق های رنگی نورپردازی
نورپردازی با استفاده از طلق های رنگی یکی از روشهای بسیار ساده برای عکاسی بااستفاده از دوربینهای کانن است در نمایندگی کانن این روش را به صورت ساده برای شما توضیح می دهیم .

 استفاده از  طلق رنگی نورپردازی بر روی مقوا یا تخته سفید :

بعد از تنظیم نور اصلی بر روی صورت برای پرکردن سایه ها با نور رنگی ، ، به جای نور پر کننده ؛ از یک مقوا یا  تخته سفید  که با طلق رنگی پوشش داده شده است ،  می توان استفاده کرد .همزمان با تابیدن نور اصلی روی صورت سوژه ، صفحه سفید رنگ که با طلق رنگی پوشیده شده ،به عنوان نور کمکی پر کننده ؛ سایه های به وجود آمده را با بازتاب نور رنگ دار ، پوشش می دهد .

استفاده از آینه :

این روش نیز همانند روش قبل می باشد با این تفاوت که به جای مقوا یا وایت برد از آینه استفاده شده و طلق رنگی بر روی آینه قرار می گیرد .
با این وجود باید دقت داشته باشیم که جنس نور بازتاب داده شده از آینه ، حالت درخشندگی بالاتری داشته و اعمال آن بر روی برخی از پوست ها موجب از بین روفتن بافت پوست می شود . با کم یا زیاد کردن فاصله آن تا سوژه ، شدت این نور بازتاب داده شده را می توان تغییر داد. در هر صورت سایه های باقی مانده از این نوع پردازش نور ، دارای کنتراست بالاتری هستند .

قرار دادن طلق به طور مستقیم بر روی فلاش استروب :

این  شایع ترین روش برای استفاده از طلق های رنگی است . به جای قرار دادن طلق در خارج از محدوده تابش نور ، در اینجا طلق را مستقیما بر روی فلاش آتلیه
قرار داده و از آن به عنوان نور پرکننده سایه ها استفاده می شود . برای اعمال این شیوه از نورپردازی ، تمامی قواعد اعمال و بکارگیری نور کمکی در سبک های مختلف نورپردازی را باید رعایت نمود .

استفاده از طلق رنگی در داخل سافت باکس :

اگر تمایل داشته باشید تا حالت رنگی پردازش شده با این روش ها از دامنه تاثیر گذاری بیشتری بر روی تمام اندام های سوژه برخوردار باشد ؛ بنابراین می توانید طلق رنگی خود را در درون سافت باکس جا سازی کنیدتا کلیت نوری که از سافت باکس شما به بیرون می تابد ؛ دارای ماهیت رنگی باشد . بعد از قرار دادن طلق رنگی در درون سافت باکس ؛ سطح تراز تابش نور را باید بالاتر یا پایین تر از سطح تراز دوربین قرار دهید و آنرا به عنوان نور کمکی استفاده نمایید . شدت تابش این نور باید به گونه ای تنظیم شود که تاثیری بر تنالیته طبیعی پوست یا بدن سوژه وارد نیاورد .