​معرفی بهترین دوربین های کانن در سال 2019
( بررسی ویژه )


نمایندگی کانن


به رغم تغییرات بسیار زیادی که در بازار محصولات عکاسی در طول چند سال گذشته به وجود آمده است , هنوز هم چنین به نظر می رسد که کمپانی کانن قصد دارد تا گزینه های متفاوت دیگری را برای انواع سبک های عکاسی ارایه دهد .

اگر قصد دارید تا تنها از نخستین گام های کودک خردسال خود عکاسی کنید و یا اگر تمایل دارید تا عکس هایی برای یک مشتری تجاری بسیار مهم تهیه کنید ؛ انواع مختلفی از دوربین های سری EOS و یا دوربین های IXUS و Powershot برای نفع نیاز های شما در دسترس قرار دارند.

دوربین های حرفه ای و نیمه حرفه ای DSLR ساخت کمپانی کانن شهرت بسیار زیادی را در سراسر جهان به دست آورده اند اما در هر صورت این کمپانی طیف گسترده ای از انواع دوربین های کامپکت به همراه دوربین های میرورلس را ارایه داده است که در کنار دوربین های حرفه ای سینمایی آن ؛ تقریبا تمام نیاز های عکاسی و تصویر برداری را بر طرف می نمایند .
 
Canon EOS 5D Mark IV
 

دوربین کانن EOS 5D Mark IV یک دوربین حرفه ای همه کاره در رده محصولات EOS است که از قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K برخوردار می باشد. این دوربین در هر دو رده عکاسی و فیلمبررداری به خوبی قابل استفاده بوده و کمپانی کانن آنرا در رقابت با Nikon D850 و سایر محصولات میرورلس فول فریم به بازار ارایه داده است.
اکنون که دو سال از زمان تولید این دوربین گذشته است ؛ فناوری آن ممکناست کمی قدیمی به نظر برسد اما در رده محصولات EOS این دوربین هنوز هم یکی از بهترین ها به شمار می آید .سنسور 30.4MP به همراه سیستم اتوفوکوس Dual Pixel CMOS AF برای دستیابی به فوکوس نرم و روان در طول زمان عکاسی با نمای زنده و یا در زمان فیلمبرداری ؛ عملکرد عالی در ایزو بالا و برخورداری از یک بدنه محکم و مقاوم از جمله ویژگی های بارز این دوربین به شمار آورده می شوند .
فیلمبرداری با کیفیت 4K همراه با ضریب کراپ می باشد اما قدرت این دوربین در کیفیت فول اچ دی ؛ چیزی فراتر از حد تصور می باشد .
 
 
Canon EOS Rebel T7i / EOS 800D
 

دوربین کانن EOS 800D ؛ همزمان با محصول EOS 77D به بازار عرضه شد و این دو دوربین از بسیاری از جهات شبیه به هم هستند. دوربین EOS 77D مشخصات و مزیت های خاص خود را دارد اما اگر برای اولین بار به دنبال تهیه یک دوربین با امکانات مناسب هستید ؛ دوربین EOS 800D به لحاظ قیمت ؛ گزینه مناسب تری به شمار می آید .
در درون بدنه این دوربین از یک سنسور 24.2MP APS-C به همراه پردازشگر DIGIC 7 و سیستم اتوفوکوس Dual Pixel CMOS AF استفاده شده است . ویزور و صفحه ال سی دی این دوربین نیز عینا مشابه با امکانات موجود در دوربین EOS 77D می باشد.
وجود کنترل های بسیار زیاد بر روی صفحه ال سی دی لمسی عکاسی در حالت نمای زنده را بسیار لذتبخش نموده است و اگر چه دوربین EOS 77D از یک دایل دستور بیشتر و صفحه ال سی دی فوقانی برخوردار است اما اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه های خود هستید ؛ دوربین EOS 800D با کمی تفاوت ؛ همان امکانات را در اختیار شما قرار خواهد داد .
 
 
Canon EOS R
 

اگر چه تعدادی از منتقدان ایراد هایی را بر نخستین دوربین میرورلس فول فریم کانن ؛ وارد نموده اند اما بسیاری از کاربران دوربین های کانن دوربین EOS R را یک دوربین بسیار پر قدرت دریافته اند .
اگر چه این دوربین هنوز هم شباهت بسیار زیادی با دوربین های DSLR ساخت کانن دارد ؛ اما ویزور الکترونیک آن با کیفیت 69/3 میلیون نقطه ؛ یک گزینه منحصر به فرد است . و اگر چه کانن در حال تولید لنز های مخصوص برای استفاده به همراه این دوربین می باشد اما قابلیت استفاده از لنز های سریEF به همراه آن ؛ نیز یک امکان منحصر به فرد خواهد بود .
سیستم اتوفوکوس پیشرفته به همراه استابیلایزر داخل بدنه و درگاه اضافه تر برای قرار گیری کارت حافظه ، از جمله ویژگی های جدیدی هستند که در این دوربین دیده می شوند اما در هر صورت اتوفوکوس بسیار پر قدرت به کیفیت برتر این دوربین ؛ کمک زیادی نموده است .
 
 
Canon EOS 7D Mark II
 
دوربین کانن EOS 7D Mark II که با هدف استفاده به وسیله عکاسان در سبک عکاسی فضای باز طراحی شد ؛ در حال حاضر پرچمدار کانن در رده دوربین های APS-C به شمار می آید.
این دوربین با برخورداری از یک سنسور 20.2MP و پردازشگر DIGIC 6 یک دوربین پر سرعت است که از سرعت عکاسی 10 فریم بر ثانیه با 65 نقطه اتوفوکوس تمام کراس برخوردار است و از این روی این تضمین را ارایه می دهد که تصاویری شارپ با جزئیات کامل را از هر صحنه بتوان به دست آورد.
طول عمر باتری برای ثبت 670 عکس ؛ و قابلیت عکاسی با کیفیت فول اچ دی ؛ بر اساس استاندارد های امروز کمی پایین به نظر می رسند و عدم وجود صفحه ال سی دی لمسی به همره عدم برخورداری از قابلیت اتصال با وای فای نیز از جمله نقطه ضعف های این دوربین به شمار آورده می شوند.
 
 
Canon EOS Rebel SL2 / EOS 200D
 
دوربین کانن Canon EOS Rebel SL3 که آنرا به نام EOS 250D نیز می شناسیم یکی از آخرین تولیدات کانن به شمار می آید و یک دوربین DSLR کاملا کم حجم و فشرده است . در درون بدنه این دوربین از یک سنسور 24MP APS- استفاده شده است
و فناوری سیستم اتوفوکوس Dual Pixel با سرعت و دقت بالا ؛ در آن استفاده شده است .
ویژگی اصلی دوربین Canon EOS 250D عبارتند از :
سنسور 24MP APS-C با سیستم اتوفوکوس Dual Pixel بر روی سنسور
ویزور اپتیکال با سیستم اتوفوکوس 9 نقطه ای
فیلمبرداری 4K با ضریب کراپ 1.7x
صفحه ال سی دی لمسی و کاملا چرخان
منو راهنما برای کاربران مبتدی
قابلیت اتصال با وای فای و بلوتوث
طول عمر باتری برای 1070 عکس در هر مرتبه شارژ کامل
طول عمر باتری برای 320 عکس در طول زمان استفاده از حالت نمای زنده به همراه اتوفوکوس
دوربین کانن Rebel SL3 را بدون تردید باید یکی از کم حجم ترین دوربین های DSLR موجود در جهان بدانیم .
بسیاری از ویژگی های کاربردی موجود در این دوربین شبیه به دوربین های میرورلس سری M کمپانی کانن می باشند .
 
 
Canon PowerShot G7 X Mark II
 
در درون بدنه دوربین PowerShot G7 X Mark II از یک سنسور 1 اینچی استفاده شده است که امکان عکاسی با فرمت RAW را به همراه کنترل کامل بر حالت های نوردهی و فوکوس دوربین فراهم می آورد و از این روی ؛ این دوربین ؛ به لحاظ قدرت ؛ با دوربین های DSLR ساخت کمپانی کانن ، تفاوتی نخواهد داشت .
صفحه ال سی دی باز شونده ، برای استفادهاز حالت های مختلف ترکیب بندی ؛ و فیلتر ND داخلی برای استفاده در شرایط نوردهی طولانی ؛ از جمله ویژگی های جذاب این دوربین به شمار می آیند . سرعت عکاسی بالا ؛ و عملکرد مطلوب در ایزو بالا نیز ویژگی هایی هستند که دستیابی به عکسهایی با کیفیت مطلوب را امکان پذیر می نمایند .
 
 
Canon EOS M50
 
جدید ترین محصول کانن در رده محصولات EOS M ، اولین مدل آن است که فیلمبرداری با کیفیت 4K را ارایه می دهد . این دوربین بسیاری از امکانات و ویژگی های دوربین های DSLR را در درون یک بدنه کوچک و کم حجم ارایه می دهد و صفحه ال سی دی لمسی بازشونده به همراه سرعت عکاسی 10 فریم بر ثانیه ؛ از جمله امکاناتی هستند که استفاده از این دوربین برای طیف گسترده ای از سبک های عکاسی را امکان پذیر می نمایند .
اما در هر صورت این دوربین نیز بدون عیب و نقض نیست . طول عمر کوتاه باتری و دامنه محدود انتخاب لنز برای استفاده به همراه آن برای بسیاری از کاربران ؛ مشکلات جدی تلقی می شوند .
 
 
Canon PowerShot G1 X Mark III
 
اگر چه این جدید ترین محصول کانن در رده دوربین های کامپکت نیست اما G1 X Mark III تنها دوربین کامپکت ساخت کانن است که برای آن از یک سنسور APS-C استفاده شده است و اگر قابلیت تعویض لنز دوربین های DSLR برای شما اهمیتی ندارد ؛ G1 X Mark III گزینه ای است که همان کیفیت عکس و همان سرعت در عکاسی متوالی را در اختیار شما قرار می دهد .
سرعت عکاسی متوالی 9 فریم بر ثانیه ؛ مقاومت بدنه در برابر شرایط اقلیمی ؛ سیستم اتوفوکوس Dual Pixel CMOS AF به همراه استابیلایزر دو حالته و ویزور الکترونیک بسیار شفاف از جمله امکانات برتر این دوربین هستند . صفحه ال سی دی لمسی به همراه کنترل های بسیار زیاد ؛ یکی از امکاناتی است که عکاسی با این دوربین را بسیار لذتبخش می نماید .
 
 
Canon EOS-1D X Mark II
 
 دوربین های سری EOS-1D به طور خاص برای عکاسان ورزشی طراحی شده اند اما در جدید ترین نسخه از این دوربین ها امکانات و ویژگی هایی قرار داده شده اند که انواع مختلفی از سبک های حرفه ای را با آن می توان پوشش داد .
به طور خاص کانن تلاش نموده است تا قابلیت فیلمبرداری 4K به همراه صفحه ال سی دی لمسی را دراین دوربین قرار دهد . سیستم اتوفوکوس Dual Pixel CMOS AF در هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری به خوبی پاسخگو است و سنسور فول فریم 20.2MP دامنه دینامیکی بسیار مطلوبی را برای دستیابی به بهترین عملکرد در ایزو بالا به وجود می آورد . سرعت عکاسی متوالی 14 فریم بر ثانیه نیز ویژگی منحصر به فرد این دوربین خواهد بود .