​نقد و بررسی دوربین کانن EOS 4000D

دوربین کانن EOS 4000D

برای آن دسته از افرادی که در پی خرید یک دوربین DSLR  ارزان قیمت هستند ؛ هنوز هم گزینه های جذابی وجود دارند و دوربین کانن EOS 4000D یکی از بهترین گزینه ها می باشد.
کمپانی کانن با هدف تولید یک دوربین ارزان قیمت این مدل را به بازار داده است و در کنار دوربین eos 2000 D ارزان ترین دوربین های DSLR در جهان می باشند .
این دو دوربین به لحاظ ویژگی های ظاهری ؛ تقریبا مشابه هم هستند اما در هر صورت در ویژگی های کلیدی آنها تفاوت هایی وجود دارد .
در بررسی ویژگی های این دوربین ها در میابیم که EOS 4000D یک مدل کاملا جدید و با صرفه است و مدل EOS 2000D را مدل پیشرفته تر و به روز رسانی شده EOS 1300D باید محسوب نمود .

ویژگی های اصلی دوربین کانن EOS 4000D
سنسور 18 مگاپیکسلی APS-C CMOS
پردازنده DIGIC4+
دامنه ایزو 100-6400 (exp. to 12800)
فیلمبرداری با کیفیت Full HD (1080p)
سرعت عکاسی متوالی 3fps
سیستم اتوفوکوس ۹ نقطه ای
ویزور اپتیکال با پوشش 95 درصد
صفحه ال سی دی 7/2 اینچی با کیفیت 230 هزار نقطه
وای فای
باتری با طول عمر 500 شات
کارت حافظه SD/SDHC/SDXC

هر دو دوربین EOS 4000D و EOS 2000D از لحاظ حجم و وزن کاملا شبیه به هم می باشند . جنس بدنه آنها پلاستیکی است و کلید های کنترل ساده برای کاربری آسان توسط افراد مبتدی ؛ ارایه شده اند .این دوربین فاقد یک کلید مجزا برای خاموش / روشن شدن است و در عوض حالت ‘Off’ بر روی دایل مود آن واقع شده است .
صفحه مانت پلاستیکی یکی از دشواری هایی است که در دوربین  EOS 4000D ممکن است با آن مواجه شوید .

دوربین EOS 2000D همانند سایر محصولات کانن دارای مانت لنز فلزی است اما در EOS 4000D در شرایط تعویض لنز متوالی ؛ حالت پلاستیکی بودن مانت ؛ ممکن است درد سر آفرین باشد .صفحه ال سی دی پشتی دوربین اندازه نسبتا کوچکی داشته و از کیفیت پایین تری در مقایسه با سایر مدل های EOS برخوردار است .
در این صفحه جزئیات تصویر به خوبی قابل ملاحظه نمی باشد .
و نکته مهمتر این است که در زمان استفاده از مود اتوماتیک هوشمند ؛ این دوربین قادر به باز کردن فلاش در شرایط کم نور نمی باشد و از این روی برای استفاده از فلاش در شرایط کم نور حتی با مود اتوماتیک دوربین نیز باید فلاش را به صورت دستی باز کنید .اما در هر صورت دوربین EOS 4000D یک DSLR با امکانات کامل است .
سنسور خوب و کنترل دستی در حالت های نوردهی به دوربین وجود دارد .

مشکلی که در رابطه با سنسور این دوربین وجود دارد آن است که Dual Pixel CMOS AF که فناوری خاص کانن و اتوفوکوس مبتنی بر تشخیص حرکت است ؛ در این دوربین وجود ندارد و در مقابل آن تنها از فناوری قدیمی تشخیص کنتراست برای اتوفوکوس باید استفاده نمود .
 
به طور کلی دوربین EOS 4000D از کیفیت تصویر مطلوبی برخوردار است و به همراه لنز کیت خود ؛ تمامی پتانسیل های خود را نمایش می دهد . به همراه این دوربین لنز کیت Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM ارایه می شود.

نمایندگی دوربین کانن
تعمیر دوربین کانن
نمایندگی دوربین کانن در شیراز
نمایندگی دوربین کانن دراصفهان
نمایندگی دوربین کانن در کرج