​نمایندگی کانن – نکات عکاسی از یک مراسم عروسی با دوربین های کانن

نمایندگی کانن – در این مقاله نکاتی را در رابطه با عکاسی از یک مراسم عروسی با استفاده از دوربین های کانن مورد اشاره قرار می دهیم .
روز عروسی مهمترین روز در شروع زندگی یک زوج جوان است و از این روی خاطراتی که از این روز بسیار مهم مورد ثبت و ضبط قرار می گیرند ؛ در تمام طول دوره زندگی مشترک آنها ؛ اهمیت بسیار زیادی خواهند داشت

برنامه ریزی
در عکاسی از یک مراسم بسیار مهم ، همواره فهرستی در موارد وجود دارند که نباید فراموش شوند به همین دلیل ، یکی از مهمترین وظایف عکاس آن است که فهرست موارد  مهم برای عکاسی را یادداشت نموده  و به ترتیب اولویت ؛ همه این موارد را مورد اجرا قرار دهد . در صورت وجود یک فرد هماهنگ کننده مراسم ؛
برنامه خود را با او در میان بگذارید و در صورت عدم وجود این فرد ؛مهمترین افراد موجود در مراسم را در جریان فهرست کار های خود قرار دهید .

تجهیزات
با تجهیزاتی که در روز مراسم باید مورد استفاده قرار دهید به صورت کامل آشنایی داشته باشید .در یک مراسم عروسی همه چیز به سرعت اتفاق می افتد
و اگر شما اکنون را به عنوان زمانی برای یادگرفتن انتخاب نموده اید ؛ بسیار دیر عمل کرده اید .در زمان های عکاسی در فضای باز ؛ شرایط نور به سرعت تغییر می کند
واز این روی باید از سرعت عمل کافی برای تطابق با شرایط نور موجود در محیط برخوردار باشید .سناریو های مختلف نوردهی را طراحی کنید . یک مراسم عروسی معمولا 10 تا 12 ساعت به طور می انجامد بنابراین برای تمام این زمان حالت های مختلف وجود نور در صحنه ها را پیش بینی کنید .

برای اینکه در زمان کار با دوربین کانن موجود در درست خود دچار مشکل نشوید ؛یک نسخه از راهنمای فارسی دوربین را با خود به همراه داشته باشید .
همیشه تعداد بیشتری بدنه دوربین و لنز با خود به همراه ببرید و در صورت وجود نقص در یکی از دوربین ها به سرعت از دوربین جایگزین استفاده نمایید .
داشتن تجهیزات پشتیبان ؛ یک واجب ضروری است .

استفاده از فلاش
در زمان عکاسی از یک مراسم عروسی ؛ فلاش خارجی دوربین ؛ دوست صمیمی شما می تواند باشد .دوست دیگر شما سه پایه دوربین است که اطمینان خاطر بیشتر را برای شما فراهم می آورد. یک فلاش خوب و پر قدرت به شما کمک می کند تا جزئیات بیشتری را ببینید و حرکت سوژه های متحرک را در درون تصویر به خوبی فریز کنید .
حتی در زمان عکاسی با نور روز نیز وجود فلاش می توان به از بین بردن سایه های مزاحم کمک کند .

در زمان استفاده از نور های مصنوعی ؛ به استفاده از دیفیوزر نیز نیاز پیدا خواهید کرد .افراد حرفه ای انواع مختلفی از دیفیوزر ها را مورد استفاده قرار می دهند . اما تلاش کنید تا به هر نحو ممکن نور را نرم کرده و سطح تابش آنرا گسترش دهید .سطوحی که نور را بازتاب می دهند ؛ محل هایی مناسب برای عکاسی هستند .بازتاب نور موجود در محیط موجب می شود تا نواحی سایه دار سوژه به خوبی پوشش دهند و همچنین این سطوح از شدت تندی نور موجود در محیط می کاهند .

فلاش 470EX-AI ساخت کانن ؛ یک فلاش هوشمند است که به طور خاص برای عکاسی در مواقعی طراحی شده است که نیاز به سرعت در کار و دستیابی به یک بازتاب نور صحیح نیاز می باشد .

لنز های سریع که دارای دیافراگم f/2.8 هستند نیز یکی از ابزار های ضروری و مورد نیاز در زمان عکاسی از یک مراسم عروسی هستند .برای پرتره های تک نفره که کنترل عمق میدان اهمیت زیادی دارد یک لنز همانند EF 85mm 1.4L IS از نمایندگی کانن ؛ در ایجاد تصاویری با پس زمینه محو بسیار یاری رسان می باشد .

عکاسی با فرمت RAW
تصاویر RAW حجم زیادی از اطلاعات را در درون خود ذخیره می کنند و در صورت بروز هر گونه خطا در زمان عکاسی ؛ با در اختیار داشتن یک فایل RAW به آسانی می توانید
آن خطا ها را در زمان ویرایش عکس برطرف کنید .آماده سازی ؛ سازمان دهی و مهارت از جمله مهمترین فاکتور های مورد نیاز در زمان عکاسی از یک مراسم عروسی هستند .