دستیابی به تصاویر با کیفیت در شرایط کم نور با استفاده از دوربین کانن Canon EOS RP

نمایندگی دوربین کانن - نمایندگی کانن

عکاسی در زمان های شب و محیط  های کم نور , همیشه یکی از چالش های پیش روی عکاسان می باشد و این دقیقا شرایطی است که تمامی مهارت هاو خلاقیت های عکاس ؛ در آن مورد آزمایش قرار می گیرد .

در بسیاری از موارد ؛ عکاسی در شب یا محیط  های کم نور ؛ به دلیل به وجود آمدن تصاویر پر از نویز و بدون جزئیات به یک کابوس مبدل می شود اما اکنون با دوربین جدید canon EOS RP به محدوده های جدید تری می توان وارد شد .

نمایندگی دوربین کانن - نمایندگی کانن

در درون بدنه این دوربین از یک سنسور CMOS  35 میلیمتری استفاده شده است و این سنسور دوربین را قادر می سازد تا نور بیشتری را به دست آورد.  بزرگتر بودن سنسور در این دوربین ؛ به آن کمک می کند تا در شرایط کم نور نیز عملکرد بسیار مطلوبی را از خود به نمایش بگذارد .

 

این نکته نیز شایان توجه می باشد که در فناوری ساخت دوربین کانن EOS RP از دامنه دینامیکی گسترده تری استفاده شده است .

بنابراین با استفاده ازاین دامنه دینامیکی ؛ دوربین قادر است تا در طیف گسترده تری از کنتراست ها قادر به ثبت جزئیات باشد و در عین حال دامه وسیعتری از رنگ ها را نیز به دست بیاورید .

نمایندگی دوربین کانن - نمایندگی کانن

انعطاف پذیری در محیط های کم نور :

 

دوربین کانن EOS RP ؛ به لطف برخورداری از یک دامنه ایزو گسترده ( 100 - 40,000 ) برای عکاسی و ( 100 – 12,800 ) برای فیلمبرداری در کیفیت 4K – قادر است تا در شرایط بسیار کم نور نیز عملکرد مطلوبی را ارایه دهد .

 

به طور کلی ؛ ایزو 12800یک گزینه عالی برای ثبت تصاویر در محیط های بسیار کم نور ؛ دستیابی به کیفیت مطلوب و حداقل نویز در درون کادر تصویر می باشد .

نمایندگی دوربین کانن - نمایندگی کانن

گزینه Digital Lens Optimizer در درون تنظیمات این دوربین ؛ اعوجاجات اپتیکال و شدت حالت نور را به گونه ای اصلاح می نماید که تصویر در درون دوربین از شفافیت  نسبتا بالایی برخوردار باشد .

 

همچنین استفاده از گزینه Auto Lighting Optimizer نیز جزئیات از دست رفته در نواحی سایه و هایلایت را به خوبی نمایان ساخته و کیفیت تصویر بهتری را در زمان عکاسی در محیط های تاریک به وجود می آورد .

 

دوربین کانن EOS RP علاوه بر سازگاری با لنز های مانت RF ، با لنز های مانت EF , EF-S نیز سازگار است . بنابراین انواع لنز های واید انگل ؛ لنز های زوم و لنز های ماکرو به همراه این دوربین قابل استفاده بوده و از این روی طیف گسترده ای از سوژه ها با استفاده از این دوربین قابل عکاسی می باشند. 

نمایندگی دوربین کانن - نمایندگی کانن

اتوفوکوس تشخیص چشم و تشخیص و تعقیب حرکت های سوژه ؛ یکی از ویژگی های منحصر به فرد دوربین کانن EOS RP به شمار آورده می شود .

این ویژگی ها در عکاسی پرتره اهمیت بسیار زیادی دارند و در شرایط عکاسی در محیط های کم نور ؛ دستیابی به این ویژگی ها اهمیت بیشتری نیز خواهند داشت .

 

سرعت اتوفوکوس در دوربین EOS RP در حدود 05/0 ثانیه است که دو برابر سریعتر از سرعت پلک زدن انسان می باشد .

نمایندگی دوربین کانن - نمایندگی کانن

همچنین وجود 4779 نقطه فوکوس قابل انتخاب ؛ امکان تعیین دقیق نقطه فوکوس را فراهم می آورد .

و از آنجا که این دوربین قادر به اتوفوکوس در شرایط کم نور تا EV-5 است ؛ بنابراین ؛ عکاسی در شرایط کم نور ؛ به هیچ عنوان یک چالش سخت نخواهد بود .

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها