6 کاری که نمی دانستید با دوربین پاورشات کانن میتوانید انجام دهید

 

قبلاً در مورد کیفیت شگفت‌انگیز تصویر، عملکرد، زوم اپتیکال و قابلیت‌های کم‌نور که یک دوربین کامپکت قادر به انجام آن است، یاد گرفتیم . علاوه بر این، دوربین کامپکت Canon PowerShot به شما امکان کنترل عکس‌هایی را می‌دهد که احتمالاً هرگز نمی‌دانستید امکان‌پذیر است. در اینجا شش راه برای این کار وجود دارد.

1. تصویر خود را به راحتی از زوایای مختلف کادربندی کنید

دیگر از پایین آمدن و کثیف شدن روی زمین، مگر اینکه بخواهید

بخشی از لذت عکاسی در کاوش زوایای جدید و پرسپکتیوها نهفته است، و گاهی اوقات، این به معنای قرار گرفتن در موقعیت نزدیک به سطح  زمین است:

یا برای ثبت یک کشف غیرمنتظره از بالای سر خود،نیازی نیست گردن خود را خم کنید:

با جدیدترین دوربین‌های کامپکت پاورشات کانن که دارای مانیتور پشت  با صفحه‌نمایش لمسی متحرک یا کاملاً چرخان هستند، راحت‌تر ببینید چه عکس‌هایی می‌گیرید. چه کسی گفته است که برای گرفتن عکس هایی از نزدیک سطح زمین باید به روی زمین بخوابید و لباس  های خود را کثیف کنید؟

نکته حرفه ای: صفحات نمایش بازشونده و کاملا چرخان در برخی از دوربین های کامپکت کانن می توانند به شما کمک کنند تا انعکاس آب را راحت تر از همیشه ثبت کنید.زمانی که لنز نزدیک به سطح زمین است، دستیابی به یک ترکیب بندی کامل برای آن عکس انعکاس آب ممکن است آسان تر باشد.

2. از مزایای Remote Live Shooting لذت ببرید

از زوایایی عکس بگیرید که قبلا فکر می کردید عکس گرفتن از آنها غیرممکن است

گاهی اوقات، گرفتن عکس مورد نظر شما مستلزم این است که در جایی غیر از پشت دوربین خود قرار داشته باشید.

در اینجا فقط چند نمونه آورده شده است:

- سلفی های گروهی بزرگ

- OOTDs

- خودنگاره های هنری

- زوایای غیر متعارف از مکان هایی که برای قرار گرفتن انسان مناسب نیست

- عکس های شگفت انگیز  از آن حیوانت خانگی که وقتی که لازم است در فاصله ای نسبتا دور نسبت به آنها قرار داشته باشید.

همه دوربین‌های جدید تولید شده در سری محصولات  Canon PowerShot از تصویربرداری با نمای زنده از راه دور در برنامه Canon Connect Camera تلفن هوشمند پشتیبانی می‌کنند. اکنون می‌توانید آنچه را دوربینتان می‌بیند شما نیز از فاصله دور نسبت به دوربین ببینید، تنظیمات اولیه عکاسی را تغییر دهید و قبل از رها کردن شاتر با گوشی هوشمند خود مطمئن شوید که همه چیز درست است.

3. کنترل فلاش داخلی خود را بدست آورید

بله، می‌توانید با یک فلاش داخلی عکس‌هایی با نور خوب بگیرید!

آیا تا به حال از فلاش داخلی استفاده کرده اید و احساس کرده اید که تصویر به دست آمده بیش از حد روشن است؟ چیزی که کمتر کسی می داند این است که در دوربین های کامپکت PowerShot، درست مانند دوربین های DSLR کانن و دوربین های بدون آینه با فلاش داخلی، عملکردی به نام «جبران نوردهی فلاش» وجود دارد که مانند جبران نوردهی عمل می کند و به شما امکان کنترل بهتری را نسبت به نور فلش می دهد.

این را بدانید: همچنین می توانید انتخاب کنید که چه زمانی فلاش روشن شود: بلافاصله پس از باز شدن شاتر (پرده اول، پیش فرض)، یا بلافاصله قبل از بسته شدن شاتر (پرده دوم).

نکته: اگر به عکاسی بیشتر فکر می کنید...

برای کنترل بهتر روشنایی، یک مدل PowerShot مانند پرچمدار PowerShot G1 X Mark III را در نظر بگیرید، که دارای کفشک فلاش  است که به شما امکان می دهد یک واحد فلاش خارجی را بر روی دوربین خود نصب کنید. شما باید از تکنیک هایی مانند عکاسی با فلاش استفاده کنید که باعث می شود نورپردازی در پرتره ها طبیعی تر به نظر برسد.

4. فوکوس سریع و دقیق حتی روی سوژه های متحرک

اشاره کنید، عکس بگیرید و سوژه خود را در فوکوس واضح قرار دهید.

نورپردازی، زوایای دید و دیگر جنبه های خلاقانه شما ممکن است همه در جای خود باشند، اما اینکه چقدر فوکوس را به خوبی در جای دقیق آن قرر می دهید  می تواند تفاوت موجود میان یک عکاس خوب و یک فرد آماتور را به سرعت نمایش دهد . اگر شما یک عکس با فوکوس خوب نگرفته باشید ، در زمان های ویرایش تصویر ، هیچ راهی برای درست کردن آن در اختیار نخواهید داشت.

سیستم فوکوس خودکار (AF) در دوربین Canon PowerShot، که توسط پردازشگر تصویر قدرتمند DIGIC پشتیبانی می‌شود، محصول سال‌ها تحقیق و توسعه در زمینه فناوری‌های دوربین است. به همین دلیل است که می توانید منتظر فوکوس خودکار سریع و دقیق و ردیابی یکپارچه سوژه باشید، حتی در هنگام عکاسی پیاپی. هرگز یک لحظه عالی برای تصویر را از دست ندهید.

نکته حرفه‌ای: ردیابی یکپارچه سوژه، عکس‌های متحرک را راحت می‌کند

عکاسی از سوژه های بسیار متحرک همیشه یک امر چالش بر انگیز است. داشتن یک سیستم ردیابی فوکوس خودکار پیوسته عالی مانند آنچه در دوربین‌های کامپکت PowerShot وجود دارد، به فوکوس دقیق بر روی  سوژه متحرک حتی در حین حرکت دوربین کمک می‌کند و میزان موفقیت شما را افزایش می‌دهد. سیستم تثبیت کننده تصویر Dual Sensing IS، که لرزش دوربین را تا 5 استاپ شاتر در مدل هایی مانند PowerShot SX70 HS تصحیح می کند، نیز کمک می کند!

5. از طریق منظره یاب، دید مستقیم تری از سوژه خود داشته باشید

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا برخی از عکاسان ترجیح می دهند از منظره یاب عکاسی کنند:

- از آنجایی که دوربین را بسیار نزدیک به بدن خود نگه داشته اید، این امکان را برای نگه داشتن ایمن تر دوربین فراهم می کند.

- به نظر می رسد که چشم شما و "چشم" دوربین یکی شده اند، که می تواند باعث شود ارتباط بهتری با چیزی که عکاسی می کنید احساس کنید.

- صفحه نمایش LCD عقب را می توان به سختی در زیر نور خورشید دید. هنگام عکاسی در فضای باز و زیر نور شدید خورشید، منظره یاب راحت تر دیده می شود.

اگر برای شما وسوسه انگیز به نظر می رسد، به دنبال مدل های PowerShot مانند سری PowerShot G1 X، سری PowerShot G5 X و PowerShot SX70 HS باشید. اینها دارای منظره یاب الکترونیکی داخلی (EVF) هستند که تجربه منظره یاب را با پیش‌نمایش آنچه که می‌بینید و نمایش آموزنده Live View را ترکیب می‌کند.

عکاسی از طریق منظره یاب نه تنها به شما امکان می دهد عکس خود را در نور شدید خورشید بهتر ببینید، بلکه به شما کمک می کند تا روی سوژه های کوچک و متحرک بهتر تمرکز کنید.

نکته: منظره‌یاب با بدنه‌ای باریک و جیب‌پسند می‌خواهید؟ PowerShot G5 X Mark II را بررسی کنید که دارای یک EVF است که وقتی از آن استفاده نمی کنید به داخل بدنه دوربین جمع می شود.

6. با فرمت RAW عکس بگیرید

برای کسانی که خواهان کنترل بیشتر بر روی تصویر نهایی خود هستند، مدل‌های PowerShot مانند PowerShot SX70 HS و دوربین‌های سری PowerShot G امکان ضبط با فرمت RAW را دارند. در مقایسه با فایل‌های JPEG که فقط حاوی اطلاعات 8 بیتی هستند، فایل‌های با فرمت RAW حاوی اطلاعات 14 بیتی در مورد تمام رنگ‌ها و تن‌های ضبط‌شده توسط حسگر تصویر هستند. این امر بازیابی جزئیات را از طریق پس پردازش آسان تر می کند.

نکته حرفه ای: فرمت RAW بهترین دوست شما هنگام عکاسی از طلوع و غروب خورشید است

هنگامی که منابع نور قوی مانند خورشید در کادر قرار دارند، دستیابی به یک عکس با نوردهی خوب مستقیماً از دوربین دشوار است. عکاسی با فرمت RAW به شما امکان می‌دهد جزئیات برجسته و سایه‌ای مانند موارد موجود در ساحل، امواج و ابرها در این عکس را بازیابی کنید. در اینجا بیاموزید که چگونه یک عکاس از صحنه مشابهی با کنتراست بالا عکس گرفته و ویرایش کرده است.

نکته: از نرم‌افزار Digital Photo Professional رایگان Canon برای نیازهای اولیه پس از پردازش خود استفاده کنید.

این را بدانید: PowerShot G5 X Mark II و G7 X Mark III امکان عکاسی پیاپی با فرمت RAW تا حداکثر 30 فریم در ثانیه را فراهم می‌کنند، به این معنی که می‌توانید کنترل خلاقانه‌ای روی عکس‌های اکشن سریع نیز داشته باشید.

 

تهیه وتنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی دوربین کانن در ایران

 

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها