کانن همچنان پیشتاز در دوربین‌های حرفه‌ای با قابلیت تعویض لنز در آمریکا

 

با اعلام برند شماره یک دوربین‌های دیجیتال با قابلیت تعویض لنز، کانن همچنان عنوان ممتاز خود را محفوظ نگاه داشت.

تعداد سال‌های پیاپی برتری کانن در دوربین‌های با قابلیت تعویض لنز خود را افزایش یافته و این برند برای بیست و یکمین سال متوالی عنوان برترین برند در این زمینه را از خود می‌دارد!

مقاله پیش رو به نگارش کالوم کارتر (Kalum Carter) عکاس نقد نویس انگلیسی است که طبق تخصص خود نقدهایی را برای دوربین‌های عکاسی مختلف در نشریات تخصصی عکاسی منتشر می‌کند.

وی که دانش آموخته‌ی یکی از دانشگاه‌های غرب انگلستان است، به عنوان کارشناس ارشد عکاسی مدام در حال حاضر بیشتر وقت خود را به تولید خبر و نشرِ بررسی‌های خود از دوربین‌ها و لنزهای مختلف  صرف می‌کند.

وی در مورد این خبر چنین نوشته است:

"کانن اعلام نموده است که به عنوان برند شماره یک،  در بازار دوربین‌های دیجیتال DSLR ، رکورد ۲۱ ساله خود را که به صورت متوالی کسب کرده بود،  حفظ نموده است.

یک نظرسنجی انجام شده توسط کانن نشان داد که این تولیدکننده دوربین ، همچنان سهم شماره یک بازار جهانی دوربین‌های دیجیتال با قابلیت تعویض لنز را در اختیار دارد، این گروه شامل هم DSLRها می‌شود و هم شامل میرورلس‌ها.

بهترین دوربین‌های کانن EOS همگی بر اساس مفهوم اصلی "سرعت، راحتی و کیفیت تصویر بالا" طراحی شده‌اند که کانن همچنان سیاستی اتخاذ کرده است که به طور مداوم این سه اصل را گسترش دهد.
 کانن با سوئیچ شدن به سمت دوربین‌های میرورلس، موفقیت زیادی را تجربه کرده است و عنوان برند شمارهِ یکِ دوربینِ میرورلس در آمریکا را حفظ کرده است.

این برند بدون شک به فروش کلی دوربین در سطح جهانی کمک کرده است. به طور مثال تنها در یک سال گذشته میلادی (2023) سه مدل جدید را که قابلیت تعویض لنز دارند به بازار عرضه کرد

این سه دوربین‌ Canon EOS R8، R50 و R100 بودند که با استقبال خوبی در بازار درخشیدند.
کانن مطابق قبل دوربین‌های DSLR خود را اینگونه ارائه داده است که به دنیای عکاسی نشان دهد که می‌تواند دوربین‌هایی با عملکرد بالا و بسیار قابل اعتماد ، برای تمامی سطوح عکاسی تولید کند.

کانن توانایی فوق‌العاده‌ای دارد که در هر دو دسته برترین دوربین‌های مبتدی و برترین دوربین‌های حرفه‌ای قرار گیرد و برای همه عکاسان درگاهی برای ورود به پله‌ای بالاتر را فراهم کند.
RECOMMENDED VIDEOS FOR YOU...
0 of 1 minute, 27 secondsVolume 0%
 
PLAY SOUND
 
Canon RF 24-105mm f/2.8 IS USM Z (Image credit: Canon)
A wide selection of lenses further supports the demands of shooters with over 115 Canon RF and EF series lenses, for every conceivable creative endeavor. The quality of lenses continues to improve and is a big aspect to consider when buying a camera body. 2023 saw the release of 9 new RF lenses, ranging from an entry-level telephoto with the Canon RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM to the trinity-busting powerhouse of the Canon RF 24-105mm F2.8 L IS USM Z, further improving equipment for all entry levels.
Canon also remains among the top choices for professional sports photographers and was the number one brand to be used at the Rugby World Cup 2023. With two major sporting competitions scheduled for 2024, can Canon hold on to its title for a 22nd consecutive year? 
The Sony A9 III will provide a stiff contest, and Canon will need to pull something big out of the bag if it's to compete. Camera rumors suggest a new professional flagship EOS R1 may come in time for the summer Olympic games, but no official statements have been made.

کانن همیشه راه را برای انتخاب گسترده لنزها برای عکاسان باز نموده است و این به معنای حمایت از نیازهای عکاسان است، این برند با بیش از 115 لنز ازسری RF و EF از کانن، دست را برای هر کار خلاقانه و هر عکس کاستومایز شده‌ای باز گذاشته است.

 کیفیت لنزها در هر دوره تولید بهبود می‌یابد که این امر یک آیتم مهم در زمان خرید بدنه دوربین است که بایستی مدنظر گرفته شود.

 در سال ۲۰۲۳، عرضه ۹ لنز جدید RF را شاهد بودیم، از لنز تله‌فوتویی

 Canon RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM

تا لنز قدرتمند Canon RF 24-105mm F2.8 L IS USM Z 

این 9 لنز عکاسان در در تمام رده‌های آموزشی مبتدی ، میانی و حرفه‌ای می‌تواد تجهیز نماید.

همچنین  کانن کماکان به عنوان یکی از انتخاب‌های برتر برای عکاسان حرفه‌ای ورزشی است. به طوری که این برند، مستحق دریافت عنوان برند شماره یک از نظر قدرت کاربرد و استفاده در جام جهانی راگبی ۲۰۲۳ بود.

حال سؤال اینجاست که با توجه به اینکه یک مجموعه رقابت ورزشی اصلی (المپیک 2024) برای این سال پیش رو داریم، آیا کانن می‌تواند همچنان عنوان خود را برای ۲۲ سال پیاپی حفظ کند؟

باید در نظر داشت که برند سونی با دوربین شاهکار خود یعنی A9 III مبارزه‌ای سخت را در مقابل کانن فراهم خواهد کرد و قاعدتاً کانن نیز نیاز به ارائه‌ی دستاوردی بزرگتر از این دارد تا در رقابت سقوط نکند.

اخبار‌های تأیید نشده‌‌ای حاکی از این است که کانن در صدد رونمایی از یک پرچمدار حرفه‌ای جدید به نام EOS R1 می‌باشد که البته ممکن است  این رونمایی را به وقت برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی انجام دهد.، اما تاکنون خود نمایندگی کانن هیچگونه بیانیه‌ی رسمی را در این خصوص صادر نکرده است.

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها