روش بر طرف کردن لرزش های دوربین ، بدون استفاده از سه پایه

در میان تجهیزات جانبی عکاسی ، سه پایه ها یکی از محبوب ترین و باارزش ترین لوازم جانبی به شمار می آیند . در زمان استفاده از تکنیک های نوردهی طولانی با دوربین که کوچکترین لرزش دوربین منجر به بلور شدن تصویر می شود ، سه پایه به عنوان یک لرزشگیر بسیار قوی ، مشکلات شما را برطرف می کند. اما درهر صورت باید توجه داشته باشیم که در همه شرایط امکان استفاده از سه پایه وجود ندارد . ناهموار بودن زمین ، وزش باد شدید ،‌محدود بودن فضای و ... از جمله عواملی هستند که استفاده از سه پایه ها را با اشکال مواجه می سازند.

در طول زمان های عکاسی ، تکنیک ها و روشهایی وجود دارند که با به کارگیری آنها و بدون نیاز به یک سه پایه ، لرزش های دوربین را می توان کنترل نمود. برخی از عکاسان استفاده از حالت عکاسی متوالی سرعت بالا برای از بین بردن تصاویر بلور شده را یک راهکار کاهش لرزش تصویر می دانند. در دوربین هایی که فاقد حالت عکاسی متوالی سرعت بالا هستند ، استفاده از تایمر خودکار دوربین نیز یکی از روشهایی است که برای از بین بردن لرزش های دوربین بکار گرفته میشود. در این مطلب ، راهکار های دیگری را اشاره می کنیم که به شما کمک می کنند تا لرزش دوربین خود را به حداقل ممکن کاهش دهید .

نمایندگی دوربین کانن

استفاده از بند دوربین

افزایش کشش بند دوربین یکی از راهکار های ثابت نگه داشتن دوربین در زمان عکاسی است . تنها کافی است بند دوربین را پشت گردن خود قرار دهید و با جلو کشیدن دوربین ، آنرا به صورت کاملا ثابت در دست گرفته و از روی صفحه ال سی دی ،‌عکاسی کنید.

نمایندگی دوربین کانن

بازوها را به بدن بچسبانید .

بند دوربین را پشت گردن قرار داده و در زمان عکاسی با ویزور ، بازوها را به طور کامل به سمت داخل بدن جمع کنید . در دست گرفتن صحیح دوربین همیشه به شما کمک می کند تا لرزش های دست خود را به طور کامل کنترل نمایید .

نمایندگی دوربین کانن

مهار کردن بدن در یک سطح صاف

برای کنترل بیشتر لرزش های دست ، می توانید روی یک زمین صاف بنشینید و در زمان نگاه کردن از ویزور ؛ ارنج هر دو دست را روی زانو ها قرار دهید. همچنین تکیه دادن به یک دیوار نیز تا حد زیادی لرزش های دست و بدن شما را کنترل می نماید. در هر شرایط ، تلاش کنید تا سطح تماس بدن با یک سطح صاف و محکم را افزایش دهید .

نمایندگی دوربین کانن

دوربین را روی سطح ثابت قرار دهید.

یک جعبه محکم و ساده ، تمام آن چیزی است که برای ثابت نگه داشتن دوربین به آن نیاز خواهید داشت . دوربین را روی سطح ثابت جعبه قرار دهید و با استفاده از صفحه نمایش آن ، کادر و ترکیب تصویر خود را تنظیم کنید.

در تمامی حالت های مورد اشاره در فوق ، استفاده از استابیلایزر لنز و دوربین خود را فراموش نکنید. در زمان های عکاسی با دوربین روی دست ، استابیلایزر لنز را در وضعیت روشن قرار دهید تا لرزشهایی که از دست و بدن شما به دوربین منتقل می شود را تا حدی خنثی نماید. لنز های استابیلایزر دار ، به خوبی در مهار لرزش های تصویر به شما کمک می کنند.

دوربین های جدید کانن EOS R5 , R6 دارای استابیلایزر 5 محور داخل بدنه هستند که به کاربر اجازه می دهند تا 8 استاپ سرعت شاتر ، لرزش های تصویر را کنترل کنند. به عنوان مثال ، این دوربین ها به همراه یک لنز   RF35mm f/1.8 Macro IS STMدر زمان عکاسی بدون سه پایه و با دوربین روی دست به شما اجازه می دهند تا با سرعت شاتر 4 ثانیه هم به راحتی و بدون لرزش دوربین ، تصاویری کاملا شارپ را به دست بیاورید.

استابیلایزر اپتیکال به همراه سرعت اتوفوکوس لنز های RF کاهش هر چه بیشتر لرزش تصویر را به وجود می آورند و وجود این همکاری میان لنز و بدنه  ، نیاز به افزایش ایزو برای عکاسی در شرایط کم نور را به طور کامل برطرف می نماید. همچنین با کمک استابیلایزر داخل بدنه دوربین های میرورلس فول فریم کانن ،‌دستیابی به تصاویر کاملا شفاف حتی در زمان استفاده از تکنیک های نوردهی طولانی نیز امکان پذیر  می باشد.

 

تهیه و تنظیم : ایده‌آل دوربین - نمایندگی دوربین کانن در ایران 

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها