خداحافظی نمایندگی کانن با دوربین‌های Canon EOS M

 Canon M5 EF-M

 

مدتی است که این اتفاق پیش‌بینی شده بود و حالا نهایتاً افتاده است: وب‌سایت ژاپنی Canon قطع نهایی خط تولید دوربین‌های EOS M خود را تأیید کرده است. این اظهارنظر رسمی از دفتر مرکزی شرکت در ژاپن (کشور مادر Canon) است. با این حال، دخترشرکت Canon در ایالات متحده، به وب‌سایت PetaPixel اطلاع داده است که "در حال حاضر، فروش دوربین‌های سری EOS M و لنز‌های EF-M از منطقه به منطقه به تفاوت نیاز کاربر بستگی دارد". بنابراین، در حالی که فروش از خود Canon در بازار داخلی برند متوقف خواهد شد، این به معنای این نیست که نتوانید در آینده قابل پیش‌بینی به دست دوربین EOS M Canon دست پیدا کنید. حتی پس از اینکه شعب فرعی خارجی Canon توقف رسمی فروش این مدل‌ها را اعلام کنند، همچنان بازار دست دوم و فروشنده‌ها وجود خواهد داشت. با این وجود، سیستم EF-M Canon ممکن است توسط برخی برای دوربین‌های با کیفیت و با قیمت مقرون به صرفه‌ای که در حالت APS-C عمل می‌کردند، احساس شود. این‌ها اولین تجربه Canon در فناوری بدون آینه بودند و راه را برای کاملاً ترک مدل‌های معروف و پرفروش بدون‌آینه خود که تا به حال توسط عکاسان در سراسر جهان استفاده شده بودند، باز کردند. در کل، مجموعه‌ی کلی از نسخه‌های دوربین EOS M به نسبت گسترده بود، از مدل‌های بسیار کوچک و با قیمت مناسب تا دوربین‌های قدرتمندتر مانند M50 و M6.

 

از سوی دیگر، تنها یک انتخاب کوچک از لنزهای بومی در اختیار آن‌ها بود. فراتر از این‌ها، کاربران می‌توانستند یا با یک آداپتور از Canon به منظور استفاده از لنزهای DSLR EF و EF-S راه بروند یا گزینه‌های لنز پرایم DC DN AF سه‌تایی از سیگما را انتخاب کنند.

سپس چندین لنز دستی از تولیدکنندگان تری‌پارتی دیگر وجود داشتند که همچنین با دوربین‌های EOS M کار می‌کردند اگر اهمیتی به عدم فوکوس اتوماتیک ندهید.

یک نکته که به نفع EF-M نبود این بود که لنزها با سایر بدنه‌های دوربین سازگار نبودند.

به عبارت دیگر، این اساساً باعث مانع شدن برخی از فروش‌ها در میان علاقه‌مندان شد که دوربینی می‌خواستند که لنزهای آن بعداً هم قابل استفاده با مدل‌های دوربین فول‌فریم قدرتمندتر شود.

جایگزین سیستم EF-M Canon، مانت RF بود که شرکت از زمان‌های دور به سرمایه‌گذاری قوی در آن شروع کرده بود. یکی از مدل‌های برجسته و محبوب آن، R5 بود، یک "جانشین" فول‌فریم برای M5 با کیفیت APS-C.

وارد شدن دوربین‌های RF معنایی دیگر برای پایان نسخه‌های EOS M داشت و با تأکید بر سرمایه‌گذاری در گزینه‌های لنز پیشرفته برای دوربین‌های RF، Canon اعتماد به نفس در EF-M را بیشتر آسیب زد.

برخلاف دوربین‌های EF-M، برند به فعالیت‌های جلوگیری از توسعه لنزهای جایگزین از سومین‌پارتی برای مدل‌های RF نیز پرداخته است. خوبی این امر این است که این نشان‌دهنده تعهد Canon به سرمایه‌گذاری در یک طیف گسترده از لنزها برای این فرمت جدید است.

اگر شما مالک یک دوربین EF-M یا EOS M هستید، از دوربین خود لذت ببرید و بدانید که هنوز می‌توانید از آن و لوازم جانبی موجود به میزان زیادی بهره‌مند شوید.

اما اگر قصد دارید برای اولین بار به Canon بپیوندید، مطمئناً RF گزینه بهتری برای شما است اگر قصد به‌روزرسانی در آینده نزدیک را دارید.

 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها