دوربین جدید کانن Canon EOS 1DX Mark III رونمایی خواهد شد .

کمپانی کانن تمایل دارد تا از جدید ترین دوربین حرفه ای خود در رده DSLR تا زمان قبل از المپیک 2020 رونمایی کند . این دوربین جدید که Canon EOS 1DX Mark III نام دارد ؛ جدیدترین پرچمدار دوربین های کانن در رده DSLR خواهد بود .

اکنون با گذشت 4 سال از عرضه و معرفی دوربین کانن Canon 1DX II کمپانی کانن تمایل دارد تا از جدیدترین به روز رسانی این مدل رونمایی کند. 

نمایندگی دوربین کانن

در درون بدنه دوربین کانن Canon EOS 1DX Mark III از یک سنسور فول فریم کاملا جدید با رزولوشن 20MP استفاده شده است . بر روی این سنسور یک لایه فیلتر low-pass با جزئیات بسیار بالا قرار دارد و جدید ترین پردازشگر ساخت کانن موسوم به Digic X در کنار این سنسور مشاهده خواهد شد . در مقایسه با مدل Mark II این پردازشگر ؛ سرعت پردازش 3 برابر بیشتر را ارایه می دهد و سیستم اتوفوکوس Dual Pixel این دوربین نیز از قدرت پردازش 380 برابر نسبت به مدل قدیمی تر برخوردار خواهد بود .

همچنین در این دوربین از یک پردازشگر Digic 8 به طور اختصاصی برای عملکرد های اتوفوکوس و نورسنجی در زمان عکاسی با ویزور ؛ استفاده خواهد شد .

دوربین کانن Canon EOS 1DX Mark III در حالت عکاسی با ویزور یک سیستم اتوفوکوس 191 نقطه ای با 155 نقطه کراس دار را ارایه می دهد .در این دوربین تشخیص دهنده های اتوفوکوس از آرایه پیکسلی دو بعدی برخوردار می باشند و در این شرایط بر خلاف آرایه خطی دوربین های قدیمی تر ؛ امکان دقت و سرعت فوکوس بسیار بالاتر به خصوص در زمان عکاسی از سوژه های کم کنتراست را فراهم می آورند .

همچنین شایان ذکر است که سیستم اتوفوکوس این دوربین از امکان تشخیص سر و چهره سوژه با مکانیزم ( یادگیری عمیق ) برخوردار است . در زمان های عکاسی با نمای زنده ( Live View  ) پوشش 90 درصدی در حالت افقی و پوشش 100 درصد در حالت عمودی به همراه تشخیص چشم و چهره ؛ بااین دوربین به دست می آید .

دوربین کانن Canon EOS 1DX Mark III قادر است تا در زمان عکاسی با ویزور به سرعت 16 فریم بر ثانیه و در حالت عکاسی با نمای زنده به سرعت 20 فریم بر ثانیه دست پیدا کند . بافر این دوربین نیز از عمق بسیار گسترده ای برخوردار است و در هر مرتبه در درون خود قادر به نگهداری 1000 شات عکس می باشد.

نمایندگی دوربین کانن

همچنین دوربین کانن 1D X III قادر است تا تصاویر 10-bit HDR را با فرمت عکس HEIF ارایه نماید و این یکی از اولین دوربین هایی است که فرمت JPEG  بالاتر از 8 بیت را به وجود می آورد .تصاویر به دست آمده با HEIF نه تنها از حجم فابل کمتری برخوردارند بلکه در عین حال قادرند تا طیف گسترده تری از تنالیته رنگ ها را با استفاده از PQ gamma در درون خود قرار دهند و از این روی دامنه دینامیکی بالاتر و کنتراست و رنگ های گسترده  تری را که قابل مشاهده بر مونیتور های HDR هستند را به وجود می آورد .

همچنین دوربین کانن 1D X Mark III را یک دوربین DSLR استاندارد برای فیلمبرداری نیز باید محسوب نمود . این دوربین فیلمبرداری با فرمت 12-bit 5.5K/60p Raw را در بیت ریت 2600 Mbps به وجود می آورد . همچنین فوتیج های DCI 4K/60p به صورت بدون کراپ قابل ثبت و ضبط خواهند بود .

همچنین این نکته نیز شایان توجه است که در حالت فیلمبرداری 4K/60p یا 1080/120p اتوفوکوس متوالی در دسترس نمی باشد . درگاه های ورودی میکروفون و خروجی هدفون به همراه خروجی mini HDMI از جمله امکانات این دوربین برای فیلمبرداری می باشند .

نمایندگی دوربین کانن

اگر چه شکل بدنه و طراحی خارجی این دوربین تفاوتی با مدل های قدیمیتر را نشان نمی دهد اما در هر صورت ؛ وجود دکمه های نور دار و دکمه جدید AF-On و کنترل کننده هوشمند نقطه فوکوس از جمله ویژگی های جدید در این دوربین خواهند بود .

برای این دوربین دو درگاه قرار گیری کارت حافظه از نوع CFexpress در نظر گرفته شده است که این یک امکان کاملا ضروری برای استفاده در زمان های فیلمبرداری 5K می باشد . بدنه این دوربین از دوام و مقاومت بالاتری برخوردار است و باتری آن که از نوع LP-E19 است در هر مرتبه شارژ کامل امکان ثبت 2850 عکس با ویزور و 610 عکس در حالت عکاسی با نمای زنده را ارایه می دهد .

نمایندگی دوربین کانن

درگاه خروجی Ethernet برای اتصال با شبکه های کامپیوتری و قابلیت اتصال با وای فای و بلوتوث و GPS داخلی از امکانات بسیار پیشرفته این دوربین به شمار آورده می شوند .

بر اساس اعلام نمایندگی دوربین کانن ؛ دوربین EOS-1D X Mark III از فوریه 2020 با قیمت 6499 دلار در بازار های جهانی عرضه می شود .

 

منبع : نمایندگی دوربین کانن

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها