نقد و بررسی لنز CANON RF 1200mm F8 L ( یک هیولای زیبا )

این بررسی توسط تیم IT سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین برای کاربران وبسایت رسمی www.tamir2.com تهیه شده تا برای خرید اجناس مورد نظرشان بهترین گزینه را انتخاب کنند.

 

 

 

زمانی که یک عکاس از حیات وحش عکاسی می‌کند، تقریباً همیشه یک مسئله برای او مطرح می شود: من به اندازه کافی نزدیک نیستم. Canon RF 1200mm f8 L IS USM ترکیبی از لنز عکاسی و لنز تلسکوپی است. 1200 میلیمتر فاصله زیادی بین عکاس و محیط حیات وحش ایجاد می کند. تعداد بسیار کمی از لنزهای موجود در بازار مانند لنزهای 1200 میلی متری کانن هستند. و وقتی صحبت از حیات وحش، ورزش یا حتی عکاسی از ماه می شود، دسترسی به این لنز پیامدهای بزرگی دارد.

 

 

 

 

 

 

البته Canon RF 1200mm f8 L یک دست و یک پا قیمت دارد. و با هود متصل، در واقع یک پا است - یا حداقل به اندازه یکی از پاهای من است. نزدیک به دو فوت طول و بیش از هفت پوند وزن دارد. این دسترسی بزرگ نیز تا حدی با دیافراگم باریکتر f8 امکان پذیر است. آیا Canon RF 1200mm f8 L ارزش هزینه بالا و بار سنگین را دارد؟ من این لنز عظیم را برای پاسخ به این سوال از پرنده بیرون آوردم.

 

 

تمامی لنز ها و دوربین های کانن و موارد مربوط به تعمیر قطعات لنزهای سوپر تله فوتو همگی تنها در نمایندگی بزرگ تعمیر دوربین و لنز در ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین و لنز انجام می‌شود.

 

 

تصویر بزرگ

 

 

 

Canon RF 1200mm f8 L برخی از بهترین عکاسی های حیات وحش من را ثبت کرده است. در حالی که این لنز یک لنز f8 است، فاصله کانونی 1200 میلی‌متری، سوژه‌های واضحی را ارائه می‌کند که به یک بوکه، بله، باورنکردنی تبدیل می‌شوند. با وجود f8، پس‌زمینه‌ها مانند کره ذوب می‌شوند. در حالی که ایزوهای بالاتر در بدنه دوربین مناسب مورد نیاز است، این ایزوهای بالاتر چیز مهمی نیست. تثبیت کننده حتی برای نگه داشتن این لنز به اندازه کافی خوب است، نه برای مدت طولانی. به عنوان یک لنز سری L، Canon RF 1200mm نیز در برابر شرایط جوی آب بندی شده و برای دوام ساخته شده است.

 

 

 

 

 

اما Canon RF 1200mm f8 بسیار بزرگ است. بله، سبک تر از وزن یک لنز 1200 میلی متری DSLR است، اما این موضوع حمل لنز 7.3 پوندی را آسان تر نمی کند. اگر می‌خواستم با آن راه بروم، مجبور بودم کاپوت را در بیاورم، و حتی در آن زمان اغلب به جای آن وزن روی شانه‌ام را متعادل می‌کردم. این لنز برای نشستن و انتظار در کورهای حیات وحش به جای پیاده روی مناسب تر است. همچنین مزیت دیافراگم نسبت به استفاده از لنز RF 600mm f4 با مبدل 2x ندارد.

 

 

 

قیمت نیز این لنز را برای بسیاری از عکاسان دور از دسترس می‌گذارد، اگرچه من به راحتی می‌بینم که این لنز مورد علاقه اجاره‌ای برای عکس‌هایی که یک بار در زندگی هستند، است. به طور کلی، این یک لنز چشمگیر است که کاری را انجام می دهد که تعداد کمی از اپتیک ها می توانند انجام دهند. فکر می‌کنم عکاسانی که هم برای قیمت و هم اندازه بزرگ آن آماده شده‌اند، از لنز 1200 میلی‌متری لذت خواهند برد.

 

 

گاهی ممکن است لنز کاربران دچار ایراداتی مانند خرابی موتور فوکوس یا خراب شدن موتور زوم یا خرابی قطعات دیگر مانند هود لنز بشود که در این صورت تکنسین های حرفه ای و دوره دیده سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین با بررسی دقیق دوربین یا لنز ایرادات دستگاه را مشخص و با تعمیر یا تعویض قطعات خراب لنز یا دوربین آن را به خوبی راه اندازی می‌کنند.

 

 

 

نکات مثبت درباره لنز کانن RF 1200mm f8

 

 

  • تصاویر زیبا

  • دسترسی عالی

  • داشتن تعداد زیادی بوکه

  • شخصی سازی تصاویر به خوبی

  • تثبیت عالی

 

 

این لنز با امتیازات منفی ای هم روبرو است و چند نمونه از آن ها وزن ، طول و قیمت آن است. وزنی تقریبا بیشتر از 3 کیلوگرم و طولی نزدیک به 61 سانتی متر دارد. در بسیاری از فروشگاه های بین‌المللی این لنز قیمتی در حدود 20 هزار دلار دارد.

f8 به معنای استفاده از ایزوهای بالاتر است (مشکلی در R3 نیست، اما می تواند در بدنه های دوربین دیگر باشد)

 

 

 

 

نوآوری ها

 

 

آیا لنز 1200 میلی متری مدرن دیگری در بازار وجود دارد؟ دوربین Canon RF 1200mm f8 L دارای دسترسی استثنایی است که تعداد کمی از دوربین ها می توانند بدون استفاده از مبدل از راه دور به آن دست پیدا کنند. اما، کانن در اینجا دوباره از اپتیک جلویی لنزهای سری RF 400 و 600 میلی‌متری L استفاده می‌کند. کانن به جای اختراع مجدد چرخ، از شیشه های عالی سری L استفاده می کند و چند قطعه دیگر را برای افزایش دسترسی اضافه کرده است.

 

 

 

 

ارگونومی لنز کانن Canon RF 1200mm F8 L

 

 

 

 

Canon RF 1200mm f8 L یک هیولا از یک لنز است. اگر هود لنز را که بزرگتر از صورت یک انسان بالغ است بر روی آن وصل کنیم و از بند دوربین خود آویزان کنید تنها چند سانتی متر تا انگشتان پا فاصله دارد. درست است، اگر در بهترین شرایط و موقعیت نیز باشید باز هم حمل این لنز 2.5 اینچی کار آسانی نیست. کمی پیاده روی با این لنز باعث می‌شود آرزوی داشتن یک وسیله نقلیه کنید. آیا می توانید با این لنز پیاده روی کنید؟

 

نشستن در ارتفاعات حیات وحش با یک سه پایه برای لنز و دوربینتان بسیار آسان تر است تا مدت ها پیاده روی با این حجم از خطر و سنگینی بار.

 

 

 

تعمیر اکسسوری های مرتبط با لنز یا دوربین مانند تعمیر کیف ، تعمیر سه پایه ، تعمیر بند ، تعمیر فلاش ، تعمیر هود لنز و ... در ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین و لنز تعمیر می‌شود و تمامی این تعمیرات با گارانتی و ضمانت نامه انجام می شود.

 

 

 

 

 

 

وزن آن 7.3 پوند و کمی بیش از 21 اینچ طول دارد. اما، این وزن و اندازه برای دستیابی تله فوتوی عظیم 1200 میلی متری انتظار می رود. این تنها یک پوند از RF 400mm f2.8 سنگین‌تر است و سه برابر فاصله دارد.

 

 

 

 

Canon RF 1200mm ظاهر تله فوتوی کانن کلاسیک تا رنگ سفید دارد. اولین مورد از پایه لنز، درج فیلترهای 52 میلی متری است زیرا فیلترهای جلوی لنز باید به اندازه یک بشقاب سالاد باشند.

 

 

 

قسمت های ریز دستورات الکترونیکی برای لنز ممکن است توسط آب خوردگی یا ضربه دچار مشکل می‌شود مانند دکمه عملکرد فوکوس خودکار یا فوکوس دستی و خرابی سویچ کنترل فاصله کانونی همگی دچار آسیب می‌شوند که در سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین قابل تعمیر می‌باشد.

 

 

 

 

 

اولین مجموعه از کنترل ها برای تمرکز است. سوئیچ فوکوس خودکار، فوکوس قدرت و فوکوس دستی بالای یک کلید محدود کننده فوکوس قرار دارد.

 

 

 

 

 

درست بعد از اینکه لنز شروع به باز شدن می کند یک یقه سه پایه قرار دارد. در کنار آن بانک کنترل دیگری قرار دارد. این یکی سوئیچ های حالت تثبیت کننده، کنترل های از پیش تعیین شده فوکوس و گزینه کنترل دستی سرعت فوکوس را در خود جای داده است. کنترل های از پیش تعیین شده فوکوس به شما امکان می دهد یک نقطه فوکوس را تنظیم کنید و با فشار دادن دکمه به آن برگردید. این می تواند با لنزی با فاصله 1200 میلی متری و در عین حال توانایی فوکوس در فاصله 14.1 فوتی مفید باشد.

 

 

 

برای یادگیری کار با تمامی لنز ها مخصوصا لنزهای حرفه ای با دوربین های حرفه ای شما می‌توانید در کلاس های دوره ای رایگان و تخصصی ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین و لنز شرکت کنید تا از تمامی امکانات و قابلیت های لنز های خود اطلاعات کسب کنید تا به بهترین شیوه با آن عکاسی کنید.

 

 

 

 

 

بعدی حلقه ها هستند. برای فوکوس دستی یک حلقه مشکی بزرگ و چسبنده وجود دارد. حلقه نازک تر و سفید یک حلقه فوکوس برقی الکترونیکی با سرعت های سفارشی است که می تواند برای جابجایی بین دو تنظیم از پیش تعیین شده فوکوس استفاده شود. چهار دکمه به صورت نواری از بافت چسبناک منبت کاری شده است. اینها همه دکمه های توقف فوکوس هستند. تنها چهار مورد وجود دارد، بنابراین می توانید از موقعیت های مختلف تیراندازی به آنها دسترسی داشته باشید.

 

 

 

 

کیفیت ساخت لنز کانن RF 1200mm F8 L

 

 

به عنوان یک لنز سری L، Canon RF 1200mm در برابر آب و هوا مقاوم است. آیا از بردن لنز 20 هزار دلاری زیر باران تردید دارید؟ مطمئن باشید این کار را عکاسان انجام داده اند و لنز در باران ملایم به خوبی به کار خود ادامه داده است. این لنز در حال حاضر بیش از هفت پوند است و جنس آن پلاستیکی است نه فلزی. اما، احساس ارزان و پلاستیکی بودن ندارد. این لنز حس محکمی نسبت به یک لنز با کیفیت بالا و ضد آب و هوا بودن دارد.

 

 

 

 

 

 

تمرکز کردن و کیفیت تصویر لنز 1200 میلی‌متر F8

 

 

 

یک لنز 1200 میلی متری شیشه ای زیادی برای جابجایی است. هنگام عکاسی از حیات وحش، لنز 1200 میلی متری به طور قابل توجهی بیشتر از لنزهای 600 میلی متری و 400 میلی متری RF مشکل داشت. اما، این مورد انتظار بود. با این دسترسی، لنز نقاط کانونی زیادی برای انتخاب دارد. آیا می خواهید روی این شاخه تمرکز کنید؟ آن یکی؟ سوئیچ محدود کننده فوکوس و گزینه از پیش تنظیم شده فوکوس کمک بزرگی در اینجا هستند، اما من واقعا نمی توانم تصور کنم از این لنز برای حیات وحش بدون فوکوس خودکار چشم حیوانات استفاده کنم. با چنین دسترسی بزرگی، می‌توان 20 شاخه در نقطه کانونی که من انتخاب کرده‌ام وجود داشته باشد، و تنها راه آسان برای استفاده از فوکوس خودکار، فوکوس خودکار چشم حیوانات است.

 

 

 

من احساس کردم 1200 میلی متر شات های نرم بیشتری نسبت به 400 میلی متر یا 600 میلی متر ارائه می دهد. تعدادی پرنده بودند که لنز نمی توانست قبل از بلند شدن روی آنها فوکوس کند. اما همچنان نرخ ضربه بسیار خوبی برای حیات وحش داشت زیرا فوکوس خودکار چشم حیوانات R3 شگفت‌انگیز است. نرخ ضربه بالاتر از حد متوسط ​​R3 با مشکل کمتر از حد متوسط ​​در فوکوس 1200 میلی‌متری برای ارائه عکس‌های با فوکوس واضح فراوان همراه است.

 

 

 

 

 

عکاسی با فاصله کانونی 1200 میلی‌متری منجر به برخی عکس‌های نرم شد، اما همچنان تعداد زیادی نگهدارنده وجود داشت. در حالی که سگ من مستقیماً به سمت دوربین می رود، کمتر از 80 درصد عکس ها شارپ بودند. بیشتر عکس‌های نرم خارج از فوکوس بودند و به جای چشم‌ها، روی پشت یا گوش‌ها تمرکز می‌کردند. احتمالاً می توانستم آنها را در اینستاگرام به اشتراک بگذارم زیرا اگر 100 درصد نگاه نمی کردم، تقریباً تیز به نظر می رسیدند. تعداد بسیار کمی از آنها به شدت از تمرکز خارج شده بودند.

 

 

 

 

مشخصات فنی لنز کانن Canon RF 1200mm F8 L

 

 

 

 

 

  • زاویه دید: 2 درجه و 5 دقیقه

  • تیغه های دیافراگم: 9، گرد

  • فوکوس خودکار: دارد

  • برند: Canon

  • سازگاری: فول فریم

  • اندازه فیلتر: 52.0 میلی متر

  • نوع فیلتر: Drop-In

  • فاصله کانونی: 1200.0-1200.0

  • هود لنز: دارد

  • تثبیت تصویر: بله

  • نوع مورد: لنز

  • نوع لنز: سوپرتله فوتو

  • حداکثر بزرگنمایی: 0.29x

  • شماره مدل: 5056C002AA

  • حداقل فاصله فوکوس: 14.1 فوت

  • پایه: Canon RF

  • طراحی نوری

  • گروه ها/عناصر: 18/16

  • عناصر پراکندگی بسیار کم: 1

  • عناصر Super UD: 1

  • عناصر فلوریت: 2

  • ابعاد  53 x 16 سانتی متر

  • وزن:.3 کیلوگرم.

  • یقه سه پایه: ثابت و چرخان

 

 

 

 

 

تهیه و تنظیم : ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین و لنزهای کانن

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها