بهترین لنزها برای مانت کانن RF

 

 یکی از انواع خدماتی که مورد علاقه پرسنل ایده‌آل دوربین است ، ساختن محتواهایی درخصوص راهنماهای خرید دوربین‌ها و لنزها است تا به بینندگان کمک کنیم تا بتوانند تصمیم بهتری در زمان خرید تجهیزات عکاسی بگیرند. لذا من (مسئول بخش تعمیرگاه مرکزی دوربین) به نیابت از تمامی این پرسنل برایندی از علایقمان را در رنج‌های مختلفی از لنزهای دوربین‌های میرورلس را برایتان باز گو می‌کنیم.


ایده‌آل دوربین بزرگترین مرکز تعمیرات لنز‌های RF کانن در ایران و خاورمیانه است


تصمیم گیری در مورد اینکه کدام محصول برای کدام کاربر بهترین است همیشه یک چالش بزرگ در سر راه آن‌هاست. تهیه چنین محتواهایی همچنین فرصتی را برای ما فراهم می کند تا ترجیحات شخصی خودمان را نیز در مورد آنچه که در بین لنزها انتخاب می‌کنیم را نیز به اشتراک بگذاریم.

در این مقاله من به نمایندگی از بقیه پرسنل قصد داریم که درباره لنزهایی صحبت کنیم که بر روی دوربین‌ RF Canon نصب می‌شود و با مانت این دوربین‌ همخوانی دارد.

ما پرسنل ایده‌آل دوربین موارد دلخواه خود را با توجه به تجربیاتمان در دسته بندی های سوپر واید ، پرایم معمولی، زوم استاندارد، زوم تله فوتو، لنزهای پرتره، و در نهایت لنزهای ماکرو، برایتان مطرح نموده‌ایم:

 

زوم های سوپر واید:

لنزهای سوپر واید لنزهایی هستند که ما به ندرت در چارچوب کاری پرسنل ما می‌گنجد. مطمئناً، اگر عکاسی نجومی بیشتری انجام میدادیم، لازم بود روی یک پرایم عریض و گسترده وقت گذاشته و آن را به طور کامل بررسی کنیم که اینگونه نیست. اما برای مواقعی که فقط به یک نگاه سوپر واید و کمی زوم نیاز باشد. انتخاب ما RF 14-35mm f/4 IS L است.

 

شما هنوز هم کیفیت لنز "L" را دارید اما با طراحی فشرده تر و مقرون به صرفه تر و با f/4 ، این لنز یک لنز همه کاره است و فاصله کانونی 14 میلی متری را ارائه می دهد که در یک لنز زوم بیشتر از حد معمول است. این یک انتخاب آسان است. 

 

لنزهای معمولی

همه افراد در اولین شروع کار یک لنز معمولی 50 میلی متری زیبا و ساده دریافت می کنند. و همچنین به دلیل موجهی؛ آنها مقرون به صرفه و موثر هستند. ما معمولاً طرفدار عملی و مقرون به صرفه نگه داشتن چیزها هستیم، بنابراین معمولاً به سمت یک لنز ساده 50 میلی‌متری f/1.8 حرکت می‌کنیم. با این حال، ما این بار مخالف این موضوع هستیم و لنز 50 میلی‌متری f/1.2 L را توصیه می‌کنم.

مطمئناً، چنین لنزی فوق‌العاده باکیفیت، اما بسیار حجیم است، اما بوکه زیبا و وضوح ،‌ عالی و کیفیت بسیار خوب است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. ما کاملاً می گویم که بیشتر مردم باید به جای آن لنزهای 50 میلی متری کم هزینه‌ تری تهیه کنند. اما اگر امکانات لازم را داشته باشید و شرایط مالی آن فراهم باشد، f/1.2  شما برایتان عالی عمل می‌کند. 

 

زوم استاندارد

قاعدتاً عموم  مردم فقط یک لنز دارند و آن هم یک زوم استاندارد است. چرا که این لنز می‌تواند نمایی از یک  زاویه باز را تا تله فوتو پوشش دهد. برای اکثر عکاسی ها عالی است. من به عنوان مسئول تعمیرگاه مرکزی دوربین  کاملاً آگاه هستم که لنز حرفه ای کلاسیک 24-70 میلی متری f/2.8 بهترین انتخاب ممتاز برای اکثر  ان خواهد بود.

با این حال، من عمیقاً عاشق 70-28میلی‌متری f/2 L شده‌ام. از سنگینی، گرانی و محدوده کانونی محدودتر آن خوشم نمی‌آید. با این حال، هر بار که آن را برای عکاسی بیرون می‌آورم، عاشق عکس‌هایی که می‌گیرد می‌شوم. بوکه فوق العاده است و حتی ممکن است تمام چیزی باشد که برای پرتره های سطح بالا نیاز دارید. این یک ستاره با عمق میدان کم یا لنز اکشن کم نور است و شایسته یک فرصت است. 

 

زوم تله فوتو

زوم تله فوتو یکی از پر دترین لنزهایی است که تاکنون وجود داشته است. از ورزش گرفته تا منظره گرفته تا پرتره، همه چیز را می تواند انجام دهد. Canon سنت طولانی و با سابقه ای در ساخت زوم های حرفه ای دارد که در این زمینه غالب هستند. لنزهای RF از این قاعده مستثنی نیستند، اما چیزی که در مورد لنزهای جدید بدون آینه بیشتر از همه قدردانی می کنم، جمع و جور بودن آنهاست. من با خوشحالی می‌خواهم نسخه 200-70میلی‌متری f/2.8L یا f/4L را انتخاب کنم. هر دو از نظر نوری خیره کننده هستند و به راحتی در کیف دوربین قرار می گیرند. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، ویدیوی ما را در بالا ببینید، زیرا من توصیه های خود را برای برخی از لنزهای تله فوتو طولانی تر نیز ارائه می کنم. 

 

لنزهای پرتره

می‌دانم که همه انتخاب‌های من تاکنون لنزهای درجه یک سری «L» بوده‌اند. با این حال، وقتی صحبت از یک لنز پرتره حرفه‌ای می‌شود، یک انتخاب کنجکاو دارم که آن را به شدت توصیه می‌کنم. احساس می‌کنم پرتره عمق میدان بسیار کم زیاد شده است و ترجیح می‌دهم بیشتر روی صورت افراد تمرکز کنم، نه کمتر. بنابراین انتخاب من ماکرو 85 میلی متری f/2 است.

ما یک لنز جمع‌وجور با قابلیت تغییر از پرتره سر و شانه به یک عکس ماکرو از چشم‌ها داریم. این یک لنز عالی برای عکاسان عروسی یا افرادی است که به دنبال یک لنز مناسب برای گردش هستند. تصویر آن نیز تثبیت شد و نسبتاً مقرون به صرفه بود. 

 

لنزهای ماکرو

در مورد لنزهای ماکرو، آخرین انتخاب من برای لنز RF مورد علاقه‌ام Canon یک انتخاب واضح است. لنز ماکرو 100 میلی‌متری کلاسیک همیشه فاصله کاری مناسبی را از سوژه ارائه می‌کند، در حالی که یک لنز پرتره خوب نیز هست. ویژگی بارز یک لنز ماکرو حرفه ای توانایی عکاسی ماکرو با نسبت اندازه واقعی 1:1 است.

Canon RF 100mm f/2.8 L این استاندارد را با ارائه نسبت 1:1.4 حتی بهتر می‌شکند و نوید بخش کلوزآپ‌های چشمگیرتری را می‌دهد. اگر می‌خواهید به یک بوکه خلاقانه بپردازید، می‌توانید از کنترل‌های انحراف کروی نیز استفاده کنید. تثبیت‌کننده تصویر داخلی به حفظ این ثبات بسیار مهم در هنگام عکاسی از گل‌ها و حشرات نیز کمک می‌کند. خوب، شما آن را دارید. انتخاب های من برای لنزهای معمولی در مجموعه Canon RF.


در صورتی که لنزهای RF خود را گارانتی شرکت ایده‌آل کرده‌ باشید ، از خدمات رایگان این شرکت برای دوربین و لنز خود بهره‌مند خواهید شد.


این مجموعه‌ای که دیدید ، علاقه‌مندی‌های ما پرسنل شرکت اید‌ه آل دوربین در مورد لنزهایی بود که به بدنه‌ی دوربین RF می‌خورد، هیچ الزامی ندارد که شما هم از آن علایق پیروی کنید، شاید شما لنز دیگری را بپسندید و شاید با لنز دیگری احساس راحتی کنید. اما این لنزهایی را که در اینجا معرفی کردیم ، ماحصل تجربه‌ی چندین و چندساله‌ی عکاسی و تعمیر لنز و عیب یابی آن در شرکت ایده‌آل دوربین بوده است.

 

 

 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها