کاربرد دوربین EOS R5 در عکاسی مد و فشن

 

کاربرد دوربین EOS R5 در عکاسی مد و  فشن

دنیای عکاسی مد و فشن و به طور کلی سبک عکاسی تبلیغاتی ؛ به سرعت در حال پیشرفت بوده و هر روزه ایده ها ؛ معیار ها و محدوده های جدیدی برای این سبک از عکاسی تعریف می شوند .در هر یک از پروژه های عکاسی مد و فشن و عکاسی تبلیغاتی ؛ توجه به جزئیات ؛ بافت ها ، رنگ ها و حتی جزئیات موجود در سایه ها و پس زمینه ها ؛ اهمیت فوق العاده زیادی دارد .

سنسور دوربین ؛ تعداد پیکسل های موثر موجود بر سطح سنسور ؛ و ساختار اپتیکال لنز ؛ از جمله عوامل و فاکتور هایی هستند که همگی آنها به همراه هم دستیابی به جزئیات ریز و دقیق را امکان پذیر نموده و موجوب تولید تصاویری می شوند که در سایز ها و شکل های مختلفی می توان آنها را چاپ کرد . به همین منظور ما به بررسی دوربین جدید کانن EOS R5 به همراه یک لنز RF28-70mm f/2L USM  و  RF85mm f/1.2L USM در عکاسی مد و فشن پرداختیم . این دوربین با برخورداری از یک سنسور 45 مگاپیکسلی ؛ و قابلیت های موجود در فناوری لنز های سری RF ؛ عکاسی مد و فشن و عکاسی تبلیغاتی را به سطح جدید تری ارتقا می دهد .

اتوفوکوس سریع و مطمئن حتی در شرایط کم نور

تصویر فوق در یک محیط نسبتا تاریک و با استفاده از دو نور LED ثابت  ؛ به ثبت رسیده است . از این شبوه نور پردازی ؛ برای جلب توجه مخاطب به سمت چشم سوژه استفاده شده است و تقریبا تمامی بخش های دیگر این سوژه در سایه و تاریکی قرار داده شده اند .

در زمان استفاده از سایر دوربین ها ( حتی EOS R ) دستیابی به نقطه فوکوس در این شرایط کمی دشوار است زیرا سیستم فوکوس دوربین به آسانی گمراه شده و به سمت سایر قسمت های روشن در کادر تصویر کشیده می شود .اما در دوربین EOS R5 به دلیل برخورداری از فناوری تشخیص چشم سوژه در ( Face Detection and Eye Detection AF ) دوربین به راحتی چشم سوژه را تشخیص داده و نقطه فوکوس را بر آن قفل می کند . تا زمانی که عکس گرفته می شود و حتی در شرایط حرکت سوژه ؛ نقطه فوکوس همچنان روی چشم سوژه قفل بوده و جزئیات آنرا از دست نمی دهد . فوکوس دقیق و قابل اطمینان از جمله ویژگی هایی است که برای عکاسی مد و فشن , به آن احتیاج می باشد .

استابیلایزر داخل بدنه

در عکاسی مد و فشن به طور معمول از دوربین بر روی دست استفاده می شود و عکاس به صورت مداوم در حال حرکت و به دست آوردن زاویه دید جدید می باشد . استفاده از دوربین بر روی دست ؛ لرزش های دست و بدن عکاس را به تصویر منتقل می نماید اما در دوربین جدید کانن EOS R5  به دلیل استفاده از سیستم استابیلایزر داخل بدنه ؛ و در تطابق با استابیلایزر درونی لنز  ها ؛ شرایطی به وجود می آید که لرزش های دست و بدن عکاس ؛ به دوربین منتقل نشده و تصاویر ثبت شده از وضوج و جزئیات کامل برخوردار باشند .

دوربین کانن  EOS R5 به همراه لنز های RF28-70mm f/2L USM  و RF85mm f/1.2L USM تا 8 استاپ کاهش لرزش تصویر را ارایه می دهد . این میزان از کاهش لرزش تصویر ؛ بسیار فراتر از قدرت تثبیت تصویر موجود در هر یک از لنز های RF کانن در زمان استفاده با دوربین EOS R می باشد .

ویزور دقیق و شفاف

عکاسی با ویزور به شما کمک می کند تا به طور کامل بر کادر تصویر خود احاطه داشته و تمامی جزئیات موجود در آن را زیر نظر بگیرید . ویزور الکترونیکی دوربین های میرورلس به طور خاص حتی در زمان استفاده از فلاش و استروب نیز دارای کاربرد بوده و در شرایط کم نور نیز تصویری روشن و شفاف از محیط مورد عکاسی را به شما ارایه می دهد .

در دوربین کانن EOS R5  ؛ وجود یک ویزور الکترونیکی با کیفیت 5/76 میلیون نقطه تقریبا به میزان دو برابر رزولوشن بالاتری از ویزور موجود در دوربین های EOS R را دارد و از این روی وضوح و شفافیت بسیار بالاتری را در اختیار کاربر قرار می دهد

سازگاری با الگوهای نورپردازی

نورپردازی ؛ جذاب ترین بخش در عکاسی مد و فشن و عکاسی تبلیغاتی است . در این سبک ؛ طراحی سیستم های نور پردازی اهمیت فوق العاده زیادی دارد و دوربین کانن EOS R5 با برخورداری از سیستم اتوفوکوس بسیار پر قدرت برای عکاسی در شرایط کم نور ؛ ویزور کاملا شفاف ؛ و استابیلایزر داخل بدنه ؛ قدرت بسیار زیادی را برای طراحی حالت های نور پردازی و ایجاد شرایط ایده آل برای عکاسی با نور مصنوعی به وجود می آورد. 

 

این در حالی است که یک گزینه بسیار ویژه و مخصوص در این دوربین با عنوان Portrait Relighting  به شما اجازه می دهد تا شدت و جهت تابش نور را به صورت داخلی و در درون دوربین اصلاح نمایید .

کیفیت تصویر بسیار بالا

تبدیل دقیق جزئیات و بازیابی آنها در درون تصویر ؛ نه تنها تفاوت های قابل ملاحظه ای را در نماهای بسته به وجود می آورد بلکه در راستای نیاز های موجود در انواع مختلف سبکهای عکاسی تبلیغاتی ؛ انعظاف پذیری و قدرت مانور بسیار زیادی را در اختیار عکاس قرار می دهد .

در عکاسی تبلیغاتی ؛ مشتریان معمولا به کراپ های مختلفی از یک تصویر برای ارایه در مدیوم ها و پلتفرم های متفاوت نیاز دارند .این نیاز مندی ها از چاپ بر روی بنر های پارچه ای بسیار بزرگ تا انتشار تصویر در قالب شبکه های اجتماعی ؛ متفاوت می باشد.

این دوربین به شما اجازه می دهد تا حتی کراپ هایی در حد عکس ماکرو در تصویر خود ایجاد نمایید و در این رابطه به عکاسی مجدد در نماها و کادر های جدید نیازی نمی باشد .

فیلمبرداری با کیفیت 8K

در دوره توسعه شبکه های اجتماعی ؛ علاوه بر عکاسی ؛ تقاضای بسیار زیادی برای تولید محتوای ویدیویی نیز به وجود آمده است .عکاسان مد و فشن و عکاسان تبلیغاتی نیز به ویدیو های تبلیغاتی برای ارایه آثار خود نیاز دارند . دوربین کانن EOS R5 با سنسور 45 مگاپیکسلی ؛ امکان فیلمبرداری تا کیفیت 8K را نیز به وجود آورده است .

 

تمامی خدمات پس از فروش و تعمیر دوربین کانن EOS R5 در نمایندگی دوربین کانن در ایران قابل ارایه می باشند.

 

 

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها