دوربین کانن Canon EOS RP برای چه کسانی مناسب است ؟
دوربین کانن Canon EOS RP برای چه کسانی مناسب است ؟

پیش از این و در مطالب گذشته به نقد و بررسی دوربین جدید کانن Canon EOS RP پرداخته و مشخصات فنی این دوربین را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده ایم . در این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم که دوربین کانن Canon EOS RP برای استفاده به وسیله چه کسانی مناسب است و از این دوربین در چه سبک ها و ژانر هایی می توان استفاده نمود .

عکاسی در سفر :

همواره برای عکاسی در سفر به یک دوربین کوچک و کم حجم و با وزن سبک نیاز است . قابلیت تعویض لنز و امکان عکاسی در حالت ها و زاویه های دید مختلف نیز از جمله شرایطی هستند که یک دوربین مناسب عکاسی در سفر باید آنها را به وجود بیاورد .دوربین کانن Canon EOS RP با برخورداری از یک بدنه کوچک و کم حجم در واقع حجم بدنه کوچکتر و سبک تری در مقایسه با بسیاری از دوربین های DSLR را ارایه می دهد .این دوربین به همراه یک لنز RF 35mm F1.8 Macro گزینه ای بسیار ایده آل برای عکاسی در هنگام سفر به شمار می آید اما در هر صورت لنز های EF 50mm F1.8 STM, 40mm F2.8 STM و 24mm F2.8 IS USM
با حجم بدنه ای بسیار کوچک ؛ گزینه هایی مطلوب برای استفاده با آن در هنگام سفر می باشند .



برخوردار از فایل های JPEG با کیفیت و همچنین امکان پردازش فایل های RAW

در درون دوربین نیز از جمله امکانات مهمی هستند که این دوربین در اختیار عکاسان در سفر قرار می دهد . از این روی با استفاده از یک دوربین کانن Canon EOS RP ؛ به همراه داشتن یک لپ تاپ برای ویرایش و پردازش نرم افزاری عکس ها در هنگام سفر ؛ نیازی وجود نخواهد داشت .

عکاسی در محیط های خانوادگی :

حجم کوچک بدنه دوربین ؛ استفاده از آن در عکاسی از محیط های خانوادگی را نیز امکان پذیر می نماید .همچنین وجود حالت های مختلف انتخاب صحنه ها و سوژه ها برای عکاسی
در حالت های خودکار نیز ، استفاده آسان از این دوربین برای کاربران غیر حرفه ای را نیز میسر می سازد .سیستم اتوفوکوس پیشرفته Dual Pixel که در این مدل استفاده شده است ؛از ویژگی « تشخیص مردمک چشم » در طول زمان اتوفوکوس ؛ برخوردار است و از این روی ثبت سریع لحظه ها با اتوفوکوس دقیق ؛ با استفاده از این دوربین امکان پذیر می باشد .
قابلیت شارژ دوربین با استفاده از درگاه USB-C نیز از ویژگی های مفید برای عکاسی در محیط های خانوادگی می باشد . با استفاده از این امکان ,حتی در صورت همراه نداشتن شارژر ؛ نیز نسبت به شارژ باتری دوربین با استفاده از کابل USB می توان اقدام نمود .


عکاسی از منظره :

چنین به نظر می رسد که دوربین کانن EOS RP برای عکاسی از مناظر نیز مناسب می باشد .امکان حمل و نقل آسان و سبک , قابلیت استفاده از لنز های مختلف و مهر و موم نسبتا خوب بدنه برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوا ؛ این دوربین را به یک گزینه مطلوب در عکاسی از مناظر طبیعی مبدل می سازد .

صفحه نمایش ال سی دی چرخان و لمسی در زمان عکاسی با استفاده از سه پایه ؛ یک گزینه کاملا کارآمد می باشد .و قابلیت شارژ با USB نیز در شرایط محیط های بیرونی ؛ یک گزینه ایده آل به شمار می آید .علاوه بر این ؛ امکان استفاده از لنز های مختلف ساخت کانن به همراه این دوربین ؛پاسخگوی نیاز های عکاسان ؛ در شرایط عکاسی از محیط ها و مناظر طبیعی می باشد .به خاطر داشته باشید که این یک دوربین فول فریم است و سنسور بزرگ آن با کیفیت 26 مگاپیکسل عکس هایی با رزولوشن بالا را ارایه می دهد
که برای چاپ در سایز های مختلف کاملا مناسب است .

عکاسی ورزشی و حیات وحش :

عکاسی متوالی با سرعت 4 فریم بر ثانیه به همراه اتوفوکوس ؛ این دوربین را به یک گزینه ایده آل برای عکاسی ورزشی و حیات وحش مبدل نمی سازد . اما اگر در هر صورت تمایل به استفاده از این دوربین برای عکاسی از حیات وحش و عکاسی ورزشی دارید ؛ توصیه می شود از لنز  هایتله فتو با کیفیت به همراه آن استفاده نمایید .

عکاسی در خیابان :

برای آن دسته از افرادی که به عکاسی در حال پرسه زدن و در محیط های خیابانی علاقمند هستند ؛ این دوربین یک گزینه مطلوب است .صفحه نمایش چرخان این دوربین ؛ به خوبی امکان تغییر زاویه دید را فراهم می آورد .شاتر بی صدا یا کم صدای دوربین نیز به شما کمک می کند تا بدون جلب توجه اطرافیان اقدام به عکاسی نمایید که این یک گزینه بسیار مطلوب در این شرایط به شمار می آید .


عکاسی پرتره :

اتوفوکوس با قابلیت تشخیص مردمک چشم در دوربین EOS RP به معنای آن است که حتی در شرایط حرکت های خفیف سوژه نیز چشم ها به خوبی در فوکوس قرار میگیرند .این گزینه به همراه کیفیت مطلوب در فایل های JPEG به معنای آن است که عکس ها به محض خروج از دوربین قابل چاپ می باشند و نیازی به ویرایش های نرم افزاری سخت و سنگین وجود نخواهد داشت .

فیلمبرداری :

استفاده از دوربین EOS RP برای فیلمبرداری های طولانی مدت و حرفه ای توصیه نمیشود . اما برای ساخت کلیپ های کوتاه و یا فیلمبرداری های غیر حرفه ای ؛ همچنان می توان از این گزینه استفاده نمود .
اگر چه این دوربین قادر به فیلمبرداری با کیفیت 4K است اما این امکان با ضریب کراپ نسبتا بالا به دست می آید و از این روی برای فیلمبرداری به یک لنز کاملا واید نیاز خواهید داشت . در کیفیت 4K ؛ سیستم اتوفوکوس Dual Pixel AF نیز موجود نخواهد بود .